Fagerheim Skrevet April 26, 2009 Skrevet April 26, 2009 Dette er da mitt prosjekt... Kom med forslagg og tilbakemeldinger =) Jobber foresten som BMW mekaniker på Østbyen Bil i Bodø =) Er en del som er gjort, men mye mer som skal gjøres. Meste som er gjort er utsende messig da jeg er lærling å ikke har budsjett for motor bygging ennå. Neste som skal gjøres: 40\30 senkefjerer da jeg har ei defekt fjer nå (budsjettet sier nei til coilovers foreløpig), Ny clutch, Camberjustering forran og bak. Ny bakfanger skal på. Eksosanlegg må sveises ferdig. Ting som er gjort: -Byttet nyrene i svarte nyrer -Byttet frontfangeren til en Rieger Infinity fanger (leppa kommer) -Byttet Frontlykter til Hella Crome Projector lykter -Montert 8000k Xenon i nærlys -Byttet matter til E46 compact matter, (har nye slike som skal på nå til sommern) -Modifisert tåkelys til å lyse sammtidig som bremselys, altså dobbelt bremselys. -Montert 8000K Xenon i Langlys -Montert nye sidebakruter som ble sotet -Rettet ut bakdelen av bilen etter en kollisjon jeg hadde da jeg fikk bilen. -Lakket fangerne (bakfangern hadde et uhell i vinter å skal byttes snart) -Limt griller i Frontfangeren -Montert projector tåkelykter -Sotet baklykter -Montert plasmaskiver i instrumentet -Lakket interiørdetaljer marineblått -Byttet bakpotten og rør bak til katalysator (eksosanlegget er ikke ferdig ennå) -Montert grill bak nyrene -Montert momo rattnav og 3spoke sports ratt. -Montert M3 speil (lakkeres sammtidig som hele bilen) -Montert ny gearkule -Byttet kamakselføleren da den ikke ville mer -Montert ledningsnett for forsterker -Montert Dynabel 6-kanalsforsterker 4x75Watt RMS + 1x600Watt RMS (brokoblet) -Montert Dynabels 12" multispole sub 800W RMS (annlegget er ennå ikke ferdig) -Montert Sony Xplod CDX-GT60U cd-spiller. -Montert nye 8,5"x18" felger med 225\40ZR18 dekk Ting som skal gjøres: -Kjøpe og montere bakrute senker/spoiler. -Bytte blinklys forran eller hele lyktene (liker lykter med svart innmat best) -Montere 40\30 senkefjerer da budsjettet sier nei til coilovers hittil. -Fjerne katalysator å sveise ferdig eksosanlegg -Pusse rust å opplakere hele bilen. -Sot fremrutene 43% -Sot bakruta 23% -Header/Streamer i frontrute på 4% -Kjøp å monter Rieger Infinity DTM leppe på fangeren -Bytte emblemer rundt bilen (karbon emblemene?) -Bytt panseret til carbonfiberpanser (da jeg er sløv å ikke gidder pusse rust på det andre før lakkering) -Montere alu pedaler -Kjøp å monter uorginale sports stoler -Sveise ny stol ramme av 10mm x 50mm flatstål -Kjøpe å montere frontsett og bakhøytalere. (tengte gå for focal inni bilen) -Montere glassfiber A-stolpe gauge pod -Montere Oil pressure instrument -Montere Bar Boost instrument -Montere Oil Temp instrument -Montere Turbo kit -Montere 400+cc dyser -Chippe hjernen -Bytte råder med H-profilerte smidde råder. -Bytte stempel til smidde stempel. -kjøpe og montereNy cluth -kjøpe og monteredBilas insug *Trengs å byttes litt pakkninger etc underveis, men gidder ikke nevne det da dette er slitedeler... Motoren skal turbolades med tiden, tengte starte forsiktig med et A-dekk kit å bygge meg videre derrifra. Har 2måneder med lærlingetid som bilmekaniker igjen før budsjettet sier ja til kostbare ting. Hyggelig med litt respons på prosjektet...
Fagerheim Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Ett bilde av bilen med di gammle felgene:
Fagerheim Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Oppdater "ting som skal gjøres" litt... Fikk ikke Senkefjerene, dempertoppene bak, travers/tracktion foringene idag, håper på å få dem i morgen så jeg får det montert =) Btw, så er jeg ute etter en rimelig clutch med kvalitet som holder rundt 300-350hk... Og en E30 M3 LSD ? noen ?
Hyggmaister Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Stilig Noen spess grunn til at du velger compact? Liker at noen gjør litt forskjellig fra alle andre av og til
Fagerheim Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Siden jeg ble lærling på BMW verksted fikk jeg fort sansen for bmw... Etter å ha sett en compact rulle i byen likte jeg formen på chassie med en gang... Syns den ser veldig ungommelig ut å sporty da den er 3 dørs. Så med en gang potensialet til å gjøre den rå =) I en kjapp røykepause på jobb nevnte jeg dette for en av BMW selgerne våre. Da fikk jeg vite at han hadde en compact med M44 motor i stående som jeg kunne få billig. Jeg sjekket ut bilen, var helt ok stand, selfølgelig litt småtteri som man må regne med ved bruktbiler. Å at den hadde m44 motoren på 143hk gidde jo et smil om munnen da dette skulle bli førstegangsbil. Så det er vell hvorfor jeg kjøpte den =) Om jeg ikke hadde kjøpt den og hadd penger hadde valget ramlet på E36 96- 325 coupe vil jeg tro, da denne har større akselavstand, større bagasjeplass etc... Men trives med compacten og blir ikke å bytte den...
Tommmy Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Hvordan går det med dette prosjekte da? Har selv en 318ti jeg har planer om å gjøre noe med, så er spennende å se hva andre gjør
ZhilleN Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Så veldig pen ut denne her, eneste jeg ikke likte, er bakfangeren din, ser ut som noe rieger greier.. Men ellers et veldig fint eksemplar!
kevine30 Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 stili skak følge med her, synst compact e litt råå æ har selv hatt ein, va automote som bygd den hadde smith revoluzion felga på den
Fagerheim Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2009 Har ikke fådd gjort så mye i det siste, gådd en del arbeidsløs og slikt. Skal gjøre en oppdatering snarest mulig =) Har fått leid meg verksted nå, så har mulighet til å bygge videre =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå