Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkel, uproff metode:

Først må du fjerne rusten på mekanisk vis. Kniv, skrutrekker, stålbørste, malingsskrape... Det du nå måtte ha for hånden. Få vekk alt du klarer, helt bra er det ikke før det ikke er noe rust igjen.

Mange metoder herfra: Jeg kliner på noe rustconverterstoff type Neutrarust, deretter 1 lag sinkspray, 2 lag primer og så mange lag som nødvendig med fargelakk. Og en runde klarlakk på toppen blir det bra :)

Hvis det bare er litt rust (type steinsprut-størrelse) er det greiest å bruke en lakkstift.

Skrevet

+1

Den er bare å bytte.. Regn med ca 3500 i luke og noen tusen i lakk, så er du kvitt problemet.. Ikke noe problem å spare seg opp til dersom du virkelig vil bli kvitt det ;)

Skrevet

Jupp, alternativ det også altså.. Han som lakkerte bilen min sa det ikke var noe å bry seg med.. Hadde det kommer rust hadde det kommet rust, og han kunne godt fjerne det, men ville ikke gi noen garanti for at det ikke var der igjen etter 2 år..

Skrevet

finnet 3 plasser med rust på min bakluke. Vurderer også å bytte den.

Hva ligger de på i pris?

Edit: fant ut av det... 5000 på koed.

Skrevet
Hvor på bakluka er det rust? Og får du en ny bakluke for bare 3500?

Det er begynt rust rett ved siden av låsen (innsia) av bakluka,,ikke så masse som synes utenfra enda,,så har tenkt å fjerne det før det kommer så det synes..:)

Takker for svar av alle..:D

Skrevet

når det ikke er verre enn det så hadde jeg slipt det vekk og lakka litt i førsteomgang... vet ikke hvor lenge du har planer om å ha bilen og hvor mye penger du kan bruke men...

Skrevet
Hvor på bakluka er det rust? Og får du en ny bakluke for bare 3500?

Joda, betalte vel 3700 (inkl rabatter da, vet ikke om alle her er så lojal mot ett verksted som jeg er) og de bestilte luka rett fra Gsbildeler...

OT: Ett eksempel på hvor mye det lønner seg i det lange løp å være trofast mot ett verksted.. Jeg har bestilt de fleste delene mine der, og kommer ut bedre enn hos GS.. Hos GS har jeg ingen rabatter, men det har jeg hos verkstedet ;) 20-30% alt ettersom. Gratis diagnoser og de dyttet meg inn for en etterkontroll samme dag jeg spurte selv om programmet deres var fullt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...