Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det mest utenkelige skjedde på vei hjem fra Start-Tromsø kamp. En tydelig beruset funksjonshemmet i rullestol kjørte inn i min bil uten å bremse i det hele tatt. Jeg var halvveis over veien på vei til å flette inn på "hovedveien". Jeg stod stille men allikevel kjørte han rett inn i bilen min. Jeg rakk ikke å få tak i han før han rygget tilbake og kjørte mellom meg og bilen bak. Noe han burde ha gjort istedenfor å kjøre i meg.

Resultatet ble ei skikkelig skrape på felgen men ingen andre tydelige skader. Skal ut å se i ordentlig dagslys imorra. Hva kan jeg gjøre med dette? Hadde ikke sjans til å prøve å få tak i han da jeg stod i kø og de andre tutet når jeg stod å betraktet skaden. Så jeg måtte jo bare kjøre videre.

Noen som kan hjelpe med hva jeg burde gjøre med dette?

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja dessverre, entusiasten har nok rett:(

I en slik situasjon gir du blanke i trafikken rundt deg (ikke mtp sikkerhet), sett på varsellys, og gjør det du kan for å få tak i gjerningsmann!

Drit i eventuelle trailersjåfører som gir deg finger og tuter!

Jeg fikk et skateboard i siden en gang, stoppet midt i veien og løp etter ungen som eide det (han løp fra stedet), da vi kom tilbake til bilen (han fulgte "høflig" etter) så var det greit med kø rundt bilen, men flere hadde sett hva som skjedde og viste en viss forståelse for "bråstoppen" min og det påfølgende kaoset!

Skrevet

Skjønner dette men han virka ikke tilregnelig i det hele tatt. Og jeg tror faktisk ikke jeg hadde fått tak i han selv om jeg hadde løpt. Men uansett ble jeg så forfjamset da det skjedde at jeg ikke tenkte helt klart tror jeg.

Går vel ann å bruke forsikringen?

Skrevet

Hvis du eventuelt skulle brukt forsikring for å dekke en skade, så må anmeldelse foreligge.

Hvis ikke det er vitner, eller et fåtall personer i din hjembygd som er rullestolbrukere så ser jeg ikke at politiet får gjort noe særlig:(

Skrevet
Sikkert et dumt spørsmål, men. Er det lov å kjøre rullestol i fylla?

En her i Fredrikstad fikk bot for dette.

Jeg tror man (politiet) ser an hvert enkelt tilfelle. Hvis man "ruller" rolig hjem fra byen så tror jeg det går bra. Men han jeg nevner rullet midt i veibanen på byens største bro 8)

Skrevet

Det er det jo ikke men har vel ikke så mye å si når jeg ikke fikk tak i han. Men har sett han før og tror han er en lokal "kjenning" så kan være politiet kjenner igjen hvem jeg mener. Uansett er det kjipt med slike hendelser.

Skrevet

Hadde tenkt å inn å anmelde det imorra. Dessuten har jeg, som også nevnt i forrige post, mistanke om at han her er en gammel kjenning av onkel politi. Så tenkte jeg skulle høre hva de kan gjøre med det. Jeg bor jo i Kristiansand så er jo ingen liten bygd. Men en eventuell anmeldelse vil vel holde for å kunne bruke forsikringa selv om det er 4000 i egenandel der da. Men må vel ha 4 nye felger da jeg ikke kan bare bytte den ene :D

Skrevet

passer ikke sammen med de andre felgene :P

Og dessuten kan ikke bruke 4000 i egenandel på en felg! Og jeg nekter å kjøpe ny felg for noe jeg ikke har gjort, det er for bittert!

Skrevet
passer ikke sammen med de andre felgene :P

Og dessuten kan ikke bruke 4000 i egenandel på en felg! Og jeg nekter å kjøpe ny felg for noe jeg ikke har gjort, det er for bittert!

Husk at du også mister 30% bonus når du benytter kaskoforsikringen. Så det er ikke bare 4000,- dette vil koste deg. Men trolig nærmere ca 15000,-

Skrevet

Kjip sak, hør med politiet du, det ville jeg ha gjort.

Du vil nok ikke få noe mere en lakkering av felg da, husk det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...