Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å følger med slavisk på diverse ting på detailersclub.no hvor bilpleie er nettopp det som er i fokus.

Men allikevel så tror jeg at det hadde vært suverent med at lite lynkurs i hvordan man tar godt vare på bilen sin fra a-å.

Alt fra hva slags voks, polish, rubbing, voksing, polering, lakkforsegling, claying, hånd, rotation og DA- maskiner..

Er ikke noen som kan dette, eller vet om noen som driver med litt kursing feks, av/om dette på østlandsområdet?! :P

Har veldig lyst til å lære noen triks, så jeg får gjort jobben minst like bra som en annerkjent bilpleie-forretning!

Har forresten bestilt masse produkter som skal godgjøres på bilen, så er på god vei, men føler det siste steget mangler!

På forhånd takk! :D

Skrevet
Hvorfor ikke spørre på DCN?

detailersclub?

jeg har spurt der, men det har vært lite aktivitet der de siste dagene :P

Skrevet
Hvis du ikke har lest denne så er det en veldig grei begynnelse: http://www.bilforumet.no/bilpleie/174396-bilpleie-dummies.html

Det er forresten veeeldig mange poster om bilpleie for tiden, så søkefunksjonen er ikke så dum å prøve ut...

Har lest den der, og flere av Truls sine guider, og pratet med han på PM's på DCN.

Men det som er greia er at jeg vil gjerne ha en praktisk gjennomgang, så jeg ser hvordan de gjør det, så ikke det går ut over evt lakk mens man tester.. føler ikke at bilen min er den rette å starte på ;P

Så om det hadde finnes kurs for nybegynnere der ute feks, så hadde det vært gull verdt.

En ting er å lese, men polering& voksing og evt. lakkforsegling føler jeg krever mer enn bare å lese.

Selv om det hjelper masse, og jeg gleder meg til å få testet produktene jeg har bestilt fra både scandicshine og godkjemi ^^

Skrevet
Skjønner. Kunne godt tenkt meg det selv, så du får si ifra hvis du finner no...

Hehe, det kan jeg gjøre - men hadde håpet det dukket opp et geni eller 2 her ^^

Skrevet

Er vel ikkje so mange genier her i forhold til detailersclub! Kom ikkje inn der no, so eg får lest kva du har bestilt, men eg har lest om deg der. (eg er ikkje medlem der, men holder meg oppdatert)

Du kan søke litt på youtube. Det er vel claying og maskin du trenger mest hjelp med?

Eg tok forøvrig 04 Avensinen til fattern i helga uten maskin. Er du usikker på maskin, er det vel berre å få tak i ein bil det ikkje er so nøye med eller eit panser ifra skroten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...