Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Helt uten videre bestem høyre bakdør seg plutselig for ikke lenger å la seg åpne. Selve sentrallåsen virker helt fint og "knappen" går opp og ned når åpner/låser døren via sentral-lås.

Døren lar seg imidlertid ikke åpne hverken med innvendig eller utvendig håndtak. Det hører med til historien at det er aktivert barnelås på denne døren. Mulig denne har kilt seg i død posisjon.

Har kikket litt på ulike forum hvor eneste løsning er å forsøke å få av innerpanel så pent som mulig. Noe som i utgangspunktet er ganske vanskelig når jeg ikke får opp døra.

Noen som har noen tips til hvordan å få opp døren uten å ødelegge innertrekk (er det mulig å bruke ståltråd gjennom vindu f.eks) ?

Skrevet

Har opplevd noen ganger når det har vært kaldt og dørene har frosset, at det etterpå har vært litt problemer med å få åpnet dørene på akkurat samme måte som du beskriver, men har alltid fått de opp igjen etter en del forsøk med låsing opp og igjen og forsøk på å dra i dørhåndtakene. Heldigvis ikke skjedd mer enn et par ganger.

Regner med du har prøvd tilsvarende, men er verdt å prøve litt lirking før man går drastisk til verks!

Hvis du er NAF-medlem kan du kanskje ringe dem og høre om de har gode tips på lur eller om de er i stand til å få den opp via vinduet med sitt verktøy.

Skrevet

Dette skjedde med en dør på min E39 også. Barnelåsen var aktivert, så innvendig håndtak kunne ikke brukes. I tillegg så hoppet vaieren av, så det utvendig ikke funket heller.

Jeg klarte ikke å få av dørtrekket så lenge døren var lukket, men jeg klarte å bøye den ut oppe, slik at jeg fikk lirket hånden nedi. Etter mye skraping på skarpe kanter, blod og banning så klarte jeg å åpne døren.

Dersom du gjør det samme vil jeg anbefale deg å ta av trekket på tilsvarende dør på motsatt side, slik at du kan studere hvordan du kan åpne den, og vet hvordan du skal føle deg frem.

Skrevet

Hadde samme problem pga sentrallåsen,eneste mulighet er å få kommet bak dørtrekket,i verste fall ødelegge det og skaffe ett nytt fra bilskroten som jeg måtte gjøre.

• 3 weeks later...
Skrevet

Hei.

Fant ut av en løsning til slutt. Da jeg har Touring slo jeg ned seteryggen, klarte deretter å delvis ta av sideputa til setet. Da fikk jeg bedre tak i overkanten av dør-trekket. Klarte å dra opp dørtrekket på toppen og lurte "knappen" til låsmekanismen ut av hullet i dørtrekket.

Da fikk jeg såvidt tilgang til plast/gummitrekket som er limt med

en seig masse mot jernet i døren.

Etter å ha åpnet trekket hadde jeg svært minimal innsikt,

men sprayet med CRC fra utsiden av dørhåndtak og inn, deretter brukte en fastnøkkel å skyve med fra innside samtidig som jeg nappet dørhåndtaket fra utsiden inn og ut. (Ja jeg hadde vinduet oppe). Litt usikker på om det var kombinasjonen av å dytte på innside og bruke dørhåndtak , eller bare frustrert napping på dørhåndtaket som fikk opp døren til slutt.

Uansett når døren var vel oppe var det en drøm å få av sidetrekket.

Da var det lett å se problemet med en lommelykt. Det går en

wire fra dørhåndtaken til åpne/lukkemekanismen. På wire'n sitter en rød plastikk hylse. Denne hadde sklidd ut av et halvøye den var festet i og fikk ikke nok spenn til å åpne mekanismen. Dermed var det bare å skyve hylsen tilbake i halvøyet igjen og da virket ting som det skulle.

Barnelåsen er nå forøvrig deaktivert.

Dørtrekket ble påmontert, litt redusert på innsiden, men ingen synlige

skader på utsiden.

yny9ax2f7b3v1lt9xy0k.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...