Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en e46 320 som det skal monteres bremser på ifra en 330. foran skal gå helt fint. men bak så er det vist større trommel(til håndbremsen) på 330 bilene enn 320. så der dukker problemet opp når jeg skal montere bakbremsene.

men da lurer jeg på: kan da vel ikke være vanskligere enn å bytte til 330 bremsesko?

• 3 years later...
Skrevet

Nei du må ha hele bakstilllinga pga 330 skoene passer ikke på bremseskjold bak.

Dvs du trenger da også diff, mellomaksel, girkasse, drivaksel og svingarmer bak pga navene og hjullager er større.

Ask me how I know :)

Det er en ekstremt omfattende jobb.

Men dersom du ikke trenger fungerende håndbrekk så går det bare å montere kalipere og bremseskiver. Grunnen til at du må bytte alt det andre er pga håndbrekksopplegget.

Skrevet

Ja eller det da. Men så er det sjans for at det ikke er helt balansert også rister det :P

Dessuten hvis du bytter skiver så må du ta ut de spacerne også da evt dreie nye eller prøve flytte de over :P

Skrevet

Akkurat ja, var redd for det. Har bestilt fullt 330-bremser fra Schmiedmann (brukt), men tror jeg står over bak. Snakket med Fredrik, så det ordner seg heldigvis. Satser på 325 bremser bak, caliper er det samme som 320C ser jeg, men må ha nye klaver. Det hadde Schmiedman også brukt :)

For de som er litt handy, så er det en relativt enkel løsning for å få de 330 bremsene bak til å passe. Han karen her bare kjøpte inn bremsesko til 330 og sveiset de fast til existerende 320-sko, med litt modiseringer, ganske smart : http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=686940

Jan

Skrevet

Du kjenner forskjell i det hjulet detter a :P Hehehe.

Nei men jeg sa ikke at du absolutt måtte få det, jeg sier bare at det må gjøres ordentlig, og hvis du først skal gjennom mye trøbbel for marginalt større skiver så kan du like godt gå hele veien mener nå jeg da.

Skrevet

Gå hele veien? veit at sånne ringer er å få kjøpt, da er det bare å få skivene inn i stekeovnen på maks, og frysespray eller i fryseren med ringene så bør det ramle på plass. Bremser bak har MYE å si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...