bmw_roadkill Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 tenker da på om elektronikken i bilen kan ryke.. (hvis det er no) et lys hadde stått over naatta og tømt batteriet.. var barre 3 volt igjen på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Koble på med tenning avslått så går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 copy\paste fra et annen forum " Ja det kan være skadelig fordi når du tar av kabelene igjen, lages det en transient som vil si veldig høy spenning i noen millisekund og den kan skade elektronikk. Men viss man setter på så mangen forbrukere man kan når man fjerner kablene går det helt fint, forbrukere som(fjernlys,varmesete,vifte på fullt,varmertråder o.s.v.) Da blir transienter fanget opp i forbrukerene. Men disse skal kun være på når man tar av kablene, og overføre strøm til en annen bil er ikke farlig." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Skjønner skepsisen for denne prosedyren,vil påstå at det er minimal fare ved avkobling med begge biler i drift da batteriet(viss noelunde ok tilstand vel og merke) vil fungere som akkumulator for dette eventuelle spenningshoppet. Mener det er større fare ved f.eks påkobling med tenning på med lav batt.spenning grunna desse spenningstoppene vil bli større sprang på om du skjønner. Men for å gjøre det sikrest mulig uten slike sikkerthets-kabler som har spennings-akkumulator innebygd så kan du alltids la bilen gå ei stund og lade batteriet(begge biler tilkoblet) for deretter stoppe bilen,vent noen minutt og så koble av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 3 VOLT??? Kjøp nytt batteri du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 ja sku nesten gjort det,har sikkert stått i sia bmwn var ny var bmw batteri.. men etter en start med bilen nå så er det tilbake på 17-18volt. og den drar motorn kjapt rundt.. e36cab1 du har rett i det du sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 17-18 volt syntes jeg hørte veldig mye ut. Ett 12 volts batteri bør vel ligge på rundt 14.5 volt (max 15v) under lading. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 hehe ja syns det var veldi høyt på et 12v batteri.. men har vert san hele tia.. noen som har en forklaring å den høye volten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Enten regulatoren din som ikkje lever opp til navnet,eller voltmeteret ditt som gjør det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Viss batterispenninga var nede i 3 V er nok batteriet KAPUTT Og du som har 17-18 V, enten er laderegulatoren din kaputt, eller så er voltmeteret ditt kaputt! Viss spenninga verkeleg er så høg bør du få fiksa deg litt kvikt før du ødelegger ting og tang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet April 28, 2009 Forfatter Share Skrevet April 28, 2009 hmm dere sier noe.. er det noen som har "quick link" GS kanskje? eller om noen enkelt kan forklare hvor den sitter..? dynamon har jo en regulator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 28, 2009 Share Skrevet April 28, 2009 Bytt batteriene i multimeteret ditt først (voltmeter kan man jo og kalle det). Mål igjen da. 17-18 V enda, da har du ett problem på regulatoren. Regulatoren sitter i dynamo, på børstebrua. Regner med du målte spenningen med bil i drift og ikke avslått. Mtp den høye spenningen du måler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå