Gå til innhold

El.Vinduer/takluke e36. Hjelp :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min e36 har lenge levd sitt eget liv når det kommer til takluken og elektriske vinduene framme. Noen ganger virker det, noen ganger ikke. De kan virke i ett sekund, og sekundet etterpå skjer det ikke noe når jeg trykker på knappen.

Når ikke vinduene virker, virker heller ikke takluken, og vise versa.

Noen som har hatt dette problemet før? Hjelp.. :S

Skrevet

Må si meg enig med MGR.

Høres veldig ut som om det er dårlig kontakt et sted. muligens brudd i diverse kabler.

Du kan jo alltids sjekke sikringene også.

Skrevet

Hvis det er sikringen(e), så funker det, eller så funker det ikke. Funker ikke en gang i blant :P

Sikkert dårlig kontakt. Gå over de, og gjør de "rene" hvis du ser det kan være noe prakk noe sted :)

Skrevet

Men hvis det er dårlig kontakt på bryteren ville jo ikke begge vinduene, pluss takluken sluttet å virke samtidig? Er det noe relè som går til disse to tingene?

Skrevet

Jeg hadde samme problem med vinduene på forrige bilen min. Da var det et loddepunkt i relèet som var dårlig. Var bare å åpne opp og lodde på nytt. Men det var ikke el-soltak på min da.

Skrevet

Hei.

De har felles relè som heter komfortrelè.

Du finner det under sparkepanelet på førersiden.

Ta det ut og blås det rent og ettertrekk/skjøt inn nye ledninger.

Skrevet

Da har jeg prøvd å skifte komfortreleet over til et annet brukt som skal virke, men uten hell. Det virker fortsatt ikke.

Har også sjekket den "sikringsknappen" under rattet, og der ser alt normalt ut.

Noen flere ideer til hva som kan være gale? Vinduene og takluken har nå helt sluttet å virke også.(men alle sikringene er hel)

Skrevet

Styres ikke komfortrelèet av sentrallåshjernen da?

Er ihvertfall sånn at om du glemmer å lukke igjen takluka eller vinduene når du går så skal de lukkes automatisk når du låser bilen, så sentrallåshjernen har jo noe med det å gjøre.

Du finner forresten den bak hanskerommet, ved siden av ABS styreenheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...