bmwkizn Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Hvis de ikke finner et chassinummer noen plass so er meldt savnet.så kan de ikke bevise at bilen er stjælt..likedan hvis de ikke finner et chassinummer som er registrert i utlandet og ikke tollet..uansett så må de gi bilen tilbake i den stand den var hvis de ikke klarer å bevise noe annet.. så lykke til håper du får tilbake bilen din like hel som den var da du "leverte" den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Hvis de ikke finner et chassinummer noen plass so er meldt savnet.så kan de ikke bevise at bilen er stjælt..likedan hvis de ikke finner et chassinummer som er registrert i utlandet og ikke tollet..uansett så må de gi bilen tilbake i den stand den var hvis de ikke klarer å bevise noe annet.. så lykke til håper du får tilbake bilen din like hel som den var da du "leverte" den Jeg tror neppe de er så keen på å gi den tilbake hvis de ikke finner ut hvor den stammer ifra. Da får jo "skurkene" et klaps på skulderen for bra utført jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mai 5, 2009 Share Skrevet Mai 5, 2009 Nei de "vil"sikkert ikke gjøre det..men hvis du har en advokat som kjenner lover og regler.så har de ikke noe annet valg enn å å gi tilbake bilen.de kan ikke bevise noe annet hvis det eneste chassinummeret som er på bilen er lovlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2009 har prøvet å kontakte han som hadde kontrollen for å høre hvordan det ligger an, har ikke fått tak i han i det hele tatt, går rett til svarer. ganske så irriterende. ergo har jeg ikke noe nytt å komme med heller:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 har prøvet å kontakte han som hadde kontrollen for å høre hvordan det ligger an, har ikke fått tak i han i det hele tatt, går rett til svarer. ganske så irriterende.ergo har jeg ikke noe nytt å komme med heller:( du må holde mottet oppe å være overbevisende på at du er uskyldig.. å så er det viktig å holde roen (ikke skrike å smelle på de).. Advokat er selfølgelig en fordel !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 fikk faktisk en SMS av kontrolløren nå i sta. sa han ikke var på jobb grunnet kurs el. greit å få beskjed, men SMS(?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Kjenner en, gidder ikke legge ut navn, men han tok inn en M@ fra Sverige i fjor, kjøpte et Norsk chassi, å bytta over Chassi nr. Ble tatt inn på Biltilsynet i rutine kontroll, å ble selvfølgelig tatt for det han hadde gjort. Bilen ble konfiskert, samme som din. Saken ente slik at han fikk ei bot, å han måtte tolle inn bilen slik han sku ha gjort i utgangpunktet. Han kjører rundt den dag i dag med Norske skilt, alt i orden, å en erfaring rikere. Utifra dette, der han faktisk hadde gjort en kriminell handling, å enda fikk gjøre opp for seg. Så er jeg helt sikker på at du får igjen bilen din, mulig du også må ut med noen kroner, men bilen får du nok tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 ja, spørsmålet er bare hvor mye penger de skal ha, jeg har ikke noe med dette her å gjøre så egentlig feil å sende regninga til meg, men om det er tilfelle så får jeg vel punge ut om ikke prisen er for ille. husker du hvor lang tid saken tok for vedkommene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Problemet er at du vil slite med å bevise din uskyld, på lik linje med at de vil slite med å bevise din skyld. Å da ender det vell som det oftest gjør, med at de har "rett". Å du må betale. Saken til kompisen min tok 4 mndr, vet ikke om det er noen trøst, men så vet du no om saks gangen i andre tilfeller. Jeg forstår din frustrasjon fryktelig godt, å håper selvfølgelig at alt ordner seg for deg UTEN noen økonomiske belastninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.Barane Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 spennende sak dette her. Men det eg trur kommer til og skje er at du får heile styret. det er du som står som eier av motor vogna og har då annsvaret for at bilen er i teknisk og lovelig stand. men håper dette ordner seg for deg. vist det er ein m3 som er registrert som ein 325 elle liknande er avgifta på m4 rundt 40000.- + dette kan bli ein dok.forfalsknings sak... kontakt han som har skiftet fargen i vognkortet. men grønn m3 hørtes og litt snodigt ut... Lykke til vidare... håper dere finner ut som er den skyldige vertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OverKill Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Hva er bilen registrert som i vognkortet egentlig? VIN-nummer sier grønn bil altså, aldri sett en M3 i den fargen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Skal du få fortgang i denne saken er nok eneste utveien å ta på seg detektivbrillene og skru ståpåviljen på maks. Ring og finn ut ting, skaff navn, datoer, evt kopier av kontrakter etc. Tror jeg hadde stått hoppende i raseri om noe slik hadde skjedd meg altså...må si du tar det veldig rolig. Tror jeg nesten hadde headhunta vedkommende som bygde om, siden han ville vært mitt kort til full frifinnelse. Vi snakker jo tross alt om noen tusen her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.Barane Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Hva er bilen registrert som i vognkortet egentlig? VIN-nummer sier grønn bil altså, aldri sett en M3 i den fargen... Det er heilt sant. einesta som er levert grønn er vel gt en. men det er jo igjen ein e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Vet av en audi her i traktene.. type s modell som ble tatt for sveising.. Der fant dem aldri ut hvor noe stammet fra igrunn.. Norske nr som var sveiset inn var jo grei skuring og spore.. men den bilen visste de var total vrak.. hele bilen ble strippet.. bt ble ikke klokkere og beordret bilen hugget.. eier fikk bot og så aldri bilen igjen.. Men dette er jo worst case da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Utrolig kjedelig sak!! Håper det ordner seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå