Gå til innhold

BT har konfiskert bilen min, hva skjer nå?

ehrnst
 Share

Anbefalte innlegg

er jo ikke karossen som er grønn, det er den orginale, norske 325'en. der er det jo bare ch.nr igjen, nr. er mest sansynlig sveist på et m3 kaross fra tyskland, eller enstjålet bil.

kentan: da var det eier selv som gjorde jobben ja?

oddis: forbanna, joda. var fly forbanna en periode, men dette er såppas stor set back at jeg ikke orker å være forbanna hele tiden, får ikke bilen tilbake for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var eier selv og et par gode kompiser som gjorde jobben.. og når bt spurte så begynnte han og bli vrang og kranglete.. Så sammarbeid med dem.. og dersom du har et bilde med dato på fra den dagen du henta den eller noe så hadde du jo stillt sterkere..

Igrunn alt som kan bevise at du har kjøpt karossen slik hjelper deg sterkt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale alle å være veldig obs på dette ved kjøp av ombygde biler. Har studert EN annen "ombygd" M5 bortsett fra den jeg hadde, og det var en original M5 med innsveisa chassisnr fra en norsk bil. Det hang jo forsåvidt på greip med hvor få i landet det var som kunne svare på spørsmål rundt ombygging - det er nok en del som har tatt snarveien og sveisa nummer. Kjekk løsning - lite jobb og man kjører faktisk en original bil - helt til man blir oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo umuli og finne ut hvem som har bytta nr, om du vet hvem det er som har gjort det så er det ikke lett og bevise at han har gjort det. Da blir det regga eier av bilen som sitter med sorte per. Om bilen har skifta farge når Jokke har eid bilen så beviser ikke det at han har bytta nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner BT ut at man har sveisa over?

Kan jo ikke bare skjære ut nr. og sveise inn. Folk bytter vel en større flate av bilen så det ikke er så synlig?

De smarte gjør det ja, men de er i sterkt mindretall.

Det var oppe en viss E30 M3 for et par tre år tilbake som fikk gjennomgå hardt pga av ulogisk registeringsnr, men vedkommende beviste sin uskyld da BT på "anonymt" tips kalte bilen inn til kontroll og ribbet hele interiøret ned til grunnen og sjekket sveisene med forstørrelsesglass. Vedkommende to BT ansatte fikk så ørene flagret av både administrasjon og fornærmede i etterkant.

Og det var en dyktig sveiser som hadde dekt sine spor bra... 8-[

En annen liten ting angående det å bare skifte over chassinr. Det er for det første en veldig risky buisness fordi det er enkelt å se om bilen er ombygd eller ikke for et trent øye. Jeg tenker på studering av lakken inni bilen, sjekke diverse elektriske duppeditter med orginal VIN beskrivelsen osv. Du ser fint om enkelte deler er byttet eller tuklet med nylig. Man ser på slitemønstre på interiør/karosseri, ser på om understellsdeler har noen antydning til å være nymontert etc.

Man kan lage en ombygging "skuddsikker", bevares, men da har du trolig overgått tidsbruken det hadde tatt og gjort alt mer "lovlig" ved å flytte alle delene over til et norsk karosseri. For det tar tid å slette spor.

Min onkel ble en gang i tiden dratt inn i en slik sak der han hadde en E39 528 som det var byttet chassinr på. Men han ble busta kun 40 dager etter overtakelse, men fikk full frifinnelse pga av kjøpskontrakt og bilder fra fra kjøpedatoen med datostempling. Det hjalp også at forrige eier hadde et temmelig ruskete rulleblad for hvitsnippforbrytelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det, nok en grunn til å holde seg til helvete borte fra de kontrollhallene!

Altså, forstår jeg rett nå. Bilen ER en orginal E30M3 med innsveisa 325 VIN, og du har blitt fortalt at det er en 325 om er ombygd til M3?

Eller har du visst dette hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...