Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har en e36 med 318is motor. Toppen er muligens sprukket innvendig så lurer derfor på om noen har en topp eller en 318is motor?

Eller er det noen som vet om det er enkelt å få godkjent bilen min med en 320/325 motor?

Isåfall er det noen som har en komplett motor med ledningsnett og alt for å bygge den om fra en 318is?

Skrevet

jeg skal nå hente meg en 325, så da tar jeg motoren, så jeg skal selge unna min 320 motor, og alt annet av den 325. Så bare rop ut, motoren jeg skal selge har gått litt over 150:))

Skrevet

Alt er likt på din 318is med bremser, diff mm. Hovedproblemet er at 6 sylinderen veier en del mer. I alle fall må du ha kraftigere fjærer framme.

Skal du bytte motor, så velg en M52 motor med alublokk. Så sparer du ca 25-30 kg vekt i forhold til stålblokken. Det kan være avgjørende for godkjenningen.

Bare et tips. Eirik.

Skrevet

Har hørt snakk om at en 325 bil veier ca 130 kg mer enn en bil med 4 syl. motor. En 320 er ca 35 kg lettere enn 325. Bl.a pga mindre diff og enkelt eksosanlegg.

Setter du inn en 320 M52 motor har du den letteste varianten. Eventuelt 323 motor. Den har også enkel eksos og vel identisk vekt som 320. Men mer kraft og dreiemoment. Jeg hadde valgt en 323 motor hvis jeg var deg. De er blitt solgt rimelig. Så kan du bygge den om til 325 motor etterhvert.

Men Biltilsynet er strenge på vektene, så jeg garanterer ikke at det vil gå i orden.

Eirik.

Skrevet
Noen som vet om man i det heletatt får godkjent bilen min ombygd fra en 318is til 325?

Søk biltilsynet, bare de goir deg svaret med 100% sikkerhet..

Har selv søkt om å bygge om en 318 is til M3 3,2, venter fortsatt på svar..

Skrevet

Ta kontakt med BT og hør.

Send inn en søknad.. (tar tid.. :S)

En kammerat søkte en gang i sommer og fikk svar nå ved jul ca. Han søkte om ombygg fra en 316 til 325, og fikk et ja faktisk.

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...