Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har bilen i fri på tomgang, da er det en romlelyd ifra gearkasse, når jeg så presser inn clutchpedalen så blir lyden borte.

Utløserlageret på gamle e34'en min laget lyd først når jeg trykket inn pedalen. Ellers så var det stille...

Det er det jeg mener er et tegn på at utløsningslageret begynner å bli slitt. Når pressplata roteret på utløserlageret så er lageret så slakt at den ikke roterer ordtlig og dermed skapper en ulyd av enn eller annen form. Hvis du ikke rører clutchpedalen så sitter dette lageret så å si iro mens akslingen ifra girkassen går igjennom den og inn i clutchplata. Som GiljeN sier så kan det vær at den kanten som presser mot metal beltene på pressplata er såpass løs at den rusler når den står iro og ikke presser på pressplata. Men du sier at lyden kun kommer i fri evt bare på tomgang?

Hvis lyden kommer kun i fri på tomgang hadde jeg ikke brudd meg. Begynner den å komme mens du har bilen i gir eller presser inn clutchpedalen så hadde jeg tatt det litt mer alvorligt. Men okey, kanskje det bare er meg, prøver bare å hjelpe deg:)

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

ok, nei, hadde jo vert greit og fått det i orden, skal kjøre et par tusen kilometer i europa i sommer, og vill ikke ha noe tull med bilen.

6700kr er bare prisen ifra det ene verkstedet, får vente over helga på dem andre tilbudene, mulig jeg kan få det ned i 5000kr iss jeg er virkelig heldig, ellers får jeg ringe en kompis som har løftebukk og høre når/om han har tid og lyst til å vere med.

Skrevet

Hvis du ikke vil gjøre det selv så 6700 er ikke mye penger. Ta en dag med overtid så har du tjent det inn igjen vs å tiden du bruker på å ta ned kassen selv. De ville ha 7500kr for å bytte mitt svinghjul og clutch men jeg følte at etter jeg hadde brukt 2500 dollar på svinghul og clutch så måtte jeg rettferdigjøre det med å ta jobben selv.

Når du skal på en slik lang ferie i europa hadde jeg såklart fått sjekka det. Hvis bilen har gått endel hadde jeg vurdert en ny clutch med det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...