Mariuz Skrevet April 30, 2009 Share Skrevet April 30, 2009 Har sett på noen felger som er til E46. Dem har inpress 38 foran og 45bak. E46 har originalt 47foran og 50bak. Snakket med biltilsynet i dag for å høre med godkjenning. Dem godtar ET 7,5 +- uten papir på felg. Skal jeg ha mer eller mindre inpress enn 7,5 må jeg ha Tuv papir på felgene. Er ET 38 så mye? Noen som vet hvordan det vil bli me ET40 på E46 sedan, om ET40 vanligvis leveres til E46? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 30, 2009 Share Skrevet April 30, 2009 E46 har vel oppgitt med ET42 (http://www.bimmers.no/statisk.php?id=hjulspecs) Vil jo være avhengig av felgbredden. Mine sommerhjul har ET35 på 8,5" felg rundt om. Husker ikke innpresset på vinterhjulene mine i farta som er 7,5" framme og 8,5" bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonsterE46 Skrevet April 30, 2009 Share Skrevet April 30, 2009 eg har ET38 på min visst eg ikke tar helt feil:P tenkte no bare eg kunne vise deg hvordan den ser ut. Mine stikker ikke utenfor hjulbuen eller noe, passer kjempe bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet April 30, 2009 Share Skrevet April 30, 2009 Det er bare å trekke fra orginal innpresset med det som er på felgen du vurderer å sette på. F.eks ET42 - ET 38 = 4. dvs at forskjellen er på 4mm, noe som er innenfor biltilsynets krav/grense på 7,5mm. Med forskjellen mener jeg da hvor mye lenger ut/inn felgen kommer. Alt etter som positiv/negativ innpress. eller var det cm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuz Skrevet April 30, 2009 Forfatter Share Skrevet April 30, 2009 E46 har vel oppgitt med ET42 (http://www.bimmers.no/statisk.php?id=hjulspecs) Vil jo være avhengig av felgbredden. Mine sommerhjul har ET35 på 8,5" felg rundt om. Husker ikke innpresset på vinterhjulene mine i farta som er 7,5" framme og 8,5" bak. Ifølge papira jeg har fått fra bmw så har E46 ET47. Dette er med 225/40 18" foran og 255/35 18" bak. Med 195 foran og 205 bak er ET42. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuz Skrevet April 30, 2009 Forfatter Share Skrevet April 30, 2009 Det er bare å trekke fra orginal innpresset med det som er på felgen du vurderer å sette på. F.eks ET42 - ET 38 = 4. dvs at forskjellen er på 4mm, noe som er innenfor biltilsynets krav/grense på 7,5mm. Med forskjellen mener jeg da hvor mye lenger ut/inn felgen kommer. Alt etter som positiv/negativ innpress. eller var det cm? Med ET47 som Bmw Åleusnd har gitt meg papir på så blir det 9 i forskjell. Det er litt over grensa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet April 30, 2009 Share Skrevet April 30, 2009 Les her du http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=106293 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuz Skrevet April 30, 2009 Forfatter Share Skrevet April 30, 2009 Jeg driter egentlig i godkjenning av dekk/felger, men bilen skal inn til godkjenning av motorbytt (318 - 328). Så da er det vel best å ta med alt. Felgene jeg vurderer er BBS LeMans (kopi) om dem blir godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå