Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en komplett 540 motor 93 modell kjørt 210 000 km. Den står med ZF 5HP18 aut. kasse på nå. Kan selges for 13.000 kr.

Et annet alternativ er dette. Har kjøpt en 5 trinns man. kasse fra 530V8. Den skal fungere bra også på 540 motoren. Jeg har også svinghjul, clutch, giroverføring og passende mellomaksling. Kan selges for 18.000 kr totalt. Da blir din E34 en attraktiv bil som øker verdien vesentlig.

Motoren kan hentes utenfor Kristiansand fram til neste fredag. Ellers blir den tatt med hjem til Stavanger. Kan da sendes med Tollpost overalt i landet, men det koster en del selv om jeg har 50% rabatt.

Skrevet

Har ikke ZF 5 HP18 kasse. Det er en ZF 5 HP30 kasse på 4 literen, og den skulle normalt også passe på 3,0 literen. Men noen har hatt problemer med styringen. Kan ikke forstå det, når kassene har samme hjerne til styring og motor. Motorene har også det. Sikkert med forskjellig programmering.

Ellers er det 5 trinns man. kasse m.msom jeg også har kjøpt. Men venter fortsatt på delene. Ikke sikkert at jeg får det med meg hjem.

Eirik.

Skrevet

Ja da har jeg rette kassen. Ikke noe problem å selge den separat. Skal være i orden og være kjørt 210.000 km. Selges for 4.500 kr + frakt. Mulig at den kan sendes med Kystbussen til Bergen hvis det skulle bli aktuelt. En kompis skal kanskje også opp til Bergen snart for å hente en bil hjem med henger.

Men har sikkert mulighet å få kassen av gårde på fredag formiddag med Kystbussen. Da er kassen framme ved bussterminalen ca 5 timer senere.

Men kassen er tung. 85-90 kg.

Har hatt så mye i hodet i det siste. Men det var vel fra deg at jeg formidlet kjøpet av M30B35 motoren?

Eirik.

Skrevet

godt mulig det ja hehe ja eg skal høre med eieren av 540en så kan eg komme tilbake til deg for det e mulig at eg har en her i bergen som vil selge kassen sin men skal høre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...