Gå til innhold

Spm ang klima Automatikk på 01 E39


miata
 Share

Anbefalte innlegg

Har netopp kjøpt en 2001 mod 520i

Har klimaautomatikken stilt på Auto både på vifte og temp..

Men av og til så blåser vifta på full guffe (vet ikke om det er på helt full guffe, men nært..).. så kutter den helt igjen..

Er dette normalt eller er det noe feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har på auto. skal den jo holde den Tempen du har stilt inn. og da må den vel fyre på masse vis du har det kalt i bilen kontra tempen du stilte på vis du skjønner

edit : a faen så nå at du stilte auto på temp. men går det ann ? bilen må vel ha en temp å gå etter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som ikke er normalt ja..

For hvis automatikken vil ha full skuv på vifta, så indikerer den det i displayet.

Muligens det er motstand som holder på å ryke ?

Hvor mye koster det å skifte det på verksted ?

Muligens jeg får det dekt av selger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel en tusenlapp å bytte motstand på verksted (inkl. motstanden). Selve motstanden får du for rundt 700-800 kr og går greit å bytte selv som nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har fullautomatisk klima med stillbar temp på venstre og høyre side,da hender det at viften går nesten på fullt en gang i blandt for å justere temp i bilen,dette er helt normalt,hvis viftemotstanden ryker vil du muligens kjenne en stram lukt av svidd elektronikk i bilen når det skjer,viften i bilen vil da ikke gå i det hele tatt eller gå på fullt unormalt lenge,høres ut som din går normalt hvis den går ned til saktere fart automatisk,og på auto så indikeres ikke viftehastighet i displayet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har fullautomatisk klima med stillbar temp på venstre og høyre side,da hender det at viften går nesten på fullt en gang i blandt for å justere temp i bilen,dette er helt normalt,hvis viftemotstanden ryker vil du muligens kjenne en stram lukt av svidd elektronikk i bilen når det skjer,viften i bilen vil da ikke gå i det hele tatt eller gå på fullt unormalt lenge,høres ut som din går normalt hvis den går ned til saktere fart automatisk,og på auto så indikeres ikke viftehastighet i displayet.

Stemmer det at jeg har fullautomatisk med h/v side..

Og det er bare av og til, men det virker så meningsløst av og til.. Av og til står den på ganske lenge også. Litt usikker på om det er normalt eller ikke.

Men mener det også ikke er mulig å stille ned hastigheten i manuell heller.. Skal forske litt på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er motstanden din som begynner å bli dårlig hvis viften går litt meningsløst,er kun de første minuttene den går litt aktivt,så pleier den stort sett å være nesten lydløs (på auto).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å skifte motstanden..

Går på full guffe selv på manuell viftestyring..

Er denne motstanden en slags vifte regulator ?

Hvor er det anbefalt å handle den ?

Lokale BMW forhandleren eller noen kurrante steder på www.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...