Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt en M52B28 motor som jeg vurderer å ta med meg hjem. Kommer fra E39 528i. Kjørt 280.000, men skal være i bra stand. Voksenkjørt og mye langkjøring. I utgangspunktet er motoren kjøpt uten starter, dynamo og servopumpe. og ikke hjerne LMM. Har du 320/520 motor nå, har du de fleste delene du trenger. Selges slik for 9.000 kr.

Kan skaffe hjerne uten EWS for 2.000 kr. Får kanskje tak i hjernen med EWS og tenningslås fra selgeren også.

Denne motoren er jo ekstra attraktiv med M50B25 innsug. Kan da skaffe

hjerne uten EWS og optimalisert for dette store innsuget for 4.000 kr. Effekten blir da ca 230 hk. Har solgt en tilsvarende løsning til en kar i Telemark, og han er kjempefornøyd. Sprek bil og ikke høyere forbruk enn

320 ved normal kjøring. I en 5 serie er forbruket sikkert mindre enn en 520.

Et annet alternativ er hvis du har en slitt M50B25 TU Vanosmotor. Da kan du bruke innsuget, ledningsnett, sensorer og svingingsdemper fra M50 og montere på M52 motoren. Jeg har liggende en spesialchip laget for M50 med 2,8 liter volum til 1.500 kr. Da har du også ca 230 hk.

Alt etter interesse for andre deler som skal selges, kan jeg kanskje ta fergen enten til Larvik eller Kristiansand for henting/levering langs E18 eller E39.

Har mest sannsynlig også med 328/528 girkasse kjørt 216.000 km til 4.000 kr. Og kan skaffe mellomaksling til i alle fall E36 328 og ganske sikkert også til E39 528i manuell. Pris 1.400 kr.

Eirik.

Skrevet

grei pris. men har du prøvd motor ? ulyder osv ? er på jakt etter en ny en som kan bygges om. denne er vel med singel vanos ?

Skrevet

Har ikke hørt eller prøvd motoren selv. Men selgeren skrev at motoren gikk meget bra til den ble tatt ut av bilen. Har prøvd å ringe ham, men får ikke kontakt.

Prøver å få kontakt med ham igjen. Motoren befinner seg bare en times kjøring fra der hvor jeg bor i Østerrike. Kommer med mer info etterhvert.

Prisen er satt rimelig grunnet høy km. stand. Men motoren kan være i fin stand for det. De blir ikke sotet ned så lett heller i Tyskland. Ser rett som det er 528 som er gått langt over 400.000 km.

Kommer med mer info etterhvert.

Eirik.

Skrevet

Har nå hentet motoren, og den ser ut til å være tett og fin. Selgeren sa at motoren har stått i en E39 med sideskade. Ble for dyrt å rette opp, så derfor ble den solgt i deler.

Motoren gikk helt fint og uten ulyder inntil demontering. Servopumpe med beholder til E39 står på motoren likevel. Det er bare dynamo og starter som mangler. Svinghjulet som står på nå er fra automat. Men har et annet fra en defekt motor som kan leveres med motoren.

Dette er etterspurte motorer som har bra potensiale for 40 hk ekstra med M50 innsug + ny programmering av hjernen.

Kommer mest sannsynlig hjem til Kristiansand med fergen. Så henting /levering er ikke så langt for mange som bor fra Telemark til Rogaland.

Kommer til Norge på onsdag eller torsdag.

Eirik.

Skrevet

Kommer snart hjem med motoren. For enkel levering/henting i nærheten av Kristiansand mot Stavanger må du være rask. Beholder sikkert motoren hvis jeg først tar den hjem. Det er stort potensial i denne motoren.

Eirik. 92 22 65 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...