fredriko Skrevet Mai 2, 2009 Skrevet Mai 2, 2009 Har skiftet topp på en 90mod m20b20, og nå vil den ikke starte, har dratt av tilførselslangen på dysegalleriet og skrudd på tenninga og ingen bensin kom ut, hører heller ikke pompa i baksetet? mulig årsak?? Takker for svar
Sir Hofstad Skrevet Mai 2, 2009 Skrevet Mai 2, 2009 Rele til pumpa. Eller en av de kjølevannssensorene. Selv bruker jeg å starte de med sikring til pumpe ute (høres sikkert snålt ut, men bruker å hjelpe.)
fredriko Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 update, pumpa går hvis vi "dunker" litt på den, det er tenning og pluggene blir våte av bensin, men alikevel så starter den ikke :S
fredriko Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 update: det er gnist, bensin, og komp. Hvorfor skal den ikke da starte? :S
Mons1 Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Pumpa går hvis du dunker litt på den? Ei bensinpumpe skal ikke dunkes på hvis den ikke er defekt. Det kan jo hende at pumpen er defekt og at trykket er for lavt. Mål bensintrykket ved å overstyr releet. RS update, pumpa går hvis vi "dunker" litt på den, det er tenning og pluggene blir våte av bensin, men alikevel så starter den ikke :S
fredriko Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Skrevet Mai 4, 2009 Jeg prøvde idag og måle med multimeter på veivakselføleren, den ga absoulitt ingenting utslag når jeg "tørnet" på veiva. Er det den som er problemet da mest sansynlig?
Mons1 Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Da må du bruke helst bruke et voltmeter med nåle-isning. Digitale krever stabilitete i spenningenen for å vise noen vettug verdi. Veivføleren skal gi ganske kraftige spennings-peaker. Tror helt opp mot 15volt, men er ikke sikker. Det aller beste hadde vært å koble til et Oscilloscop for å se pulsene. RS Jeg prøvde idag og måle med multimeter på veivakselføleren, den ga absoulitt ingenting utslag når jeg "tørnet" på veiva. Er det den som er problemet da mest sansynlig?
Sir Hofstad Skrevet Mai 4, 2009 Skrevet Mai 4, 2009 Da må du bruke helst bruke et voltmeter med nåle-isning. Digitale krever stabilitete i spenningenen for å vise noen vettug verdi.Veivføleren skal gi ganske kraftige spennings-peaker. Tror helt opp mot 15volt, men er ikke sikker. Det aller beste hadde vært å koble til et Oscilloscop for å se pulsene. RS Jeg prøvde idag og måle med multimeter på veivakselføleren, den ga absoulitt ingenting utslag når jeg "tørnet" på veiva. Er det den som er problemet da mest sansynlig? Går fint å måle med multimeter stilt på VAC, skal ligge på ca 1-1500.
fredriko Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Skrevet Mai 5, 2009 Da må du bruke helst bruke et voltmeter med nåle-isning. Digitale krever stabilitete i spenningenen for å vise noen vettug verdi.Veivføleren skal gi ganske kraftige spennings-peaker. Tror helt opp mot 15volt, men er ikke sikker. Det aller beste hadde vært å koble til et Oscilloscop for å se pulsene. RS Jeg prøvde idag og måle med multimeter på veivakselføleren, den ga absoulitt ingenting utslag når jeg "tørnet" på veiva. Er det den som er problemet da mest sansynlig? Går fint å måle med multimeter stilt på VAC, skal ligge på ca 1-1500.[/ quote] Ja det var det jeg gjore, ingen utslag :S så da er den sikkert defekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå