Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skiftet topp på en 90mod m20b20, og nå vil den ikke starte, har dratt av tilførselslangen på dysegalleriet og skrudd på tenninga og ingen bensin kom ut, hører heller ikke pompa i baksetet? mulig årsak??

Takker for svar :)

Skrevet

Pumpa går hvis du dunker litt på den? Ei bensinpumpe skal ikke dunkes på hvis den ikke er defekt. Det kan jo hende at pumpen er defekt og at trykket er for lavt. Mål bensintrykket ved å overstyr releet.

RS

update, pumpa går hvis vi "dunker" litt på den, det er tenning og pluggene blir våte av bensin, men alikevel så starter den ikke :S
Skrevet

Jeg prøvde idag og måle med multimeter på veivakselføleren, den ga absoulitt ingenting utslag når jeg "tørnet" på veiva. Er det den som er problemet da mest sansynlig?

Skrevet

Da må du bruke helst bruke et voltmeter med nåle-isning. Digitale krever stabilitete i spenningenen for å vise noen vettug verdi.

Veivføleren skal gi ganske kraftige spennings-peaker. Tror helt opp mot 15volt, men er ikke sikker.

Det aller beste hadde vært å koble til et Oscilloscop for å se pulsene.

RS

Jeg prøvde idag og måle med multimeter på veivakselføleren, den ga absoulitt ingenting utslag når jeg "tørnet" på veiva. Er det den som er problemet da mest sansynlig?
Skrevet
Da må du bruke helst bruke et voltmeter med nåle-isning. Digitale krever stabilitete i spenningenen for å vise noen vettug verdi.

Veivføleren skal gi ganske kraftige spennings-peaker. Tror helt opp mot 15volt, men er ikke sikker.

RS

Går fint å måle med multimeter stilt på VAC, skal ligge på ca 1-1500.

Skrevet

RS

Går fint å måle med multimeter stilt på VAC, skal ligge på ca 1-1500.[/

quote]

Ja det var det jeg gjore, ingen utslag :S så da er den sikkert defekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...