zr1 Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Skal traversen flyte på boltene/foringene bak ? Når eg jekker opp bakenden på bilen får eg ca 30mm klaring mellom foring og karoseriet, regner med dette skal være slik men dette må da være en svak konstruksjon ? eg sliter med en slags wobbling/svak risting i humper og en skjelving i hele bilen rundt 100kmt Noen som har liknande erfaringer ?? Er en 99 modell med nivåreg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Husker ikke hvordan det skal være med klaring, men de foringene er en vanlig grunn til risting på e39... Så jeg ville nok bytta dem. Jeg har bytta på min, men da hadde jeg bukk og bmw spesialverktøy så jeg vet ikke åssen det er å bytte for "mann i gata" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zr1 Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2009 Eg har 2 søyler i garasjen og skruer en del, ka utstyr spesial utstyr måtte du ha ? På min er det ikkje snakk om slark men at hele traversen flyter på boltene men det må da være slik det skal fungere ellers er det noe riv ruskende galt her . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Da får du det helt sikkert til! Spesialverktøyet jeg brukte var noen sylingere og gjengestang... Sånn "vanlig" verktøy som brukes på de fleste foringer. Så hvis du får mekka til et sånt verktøy er det drit lett! Ja det må jo være bare bolten og den innerste delen av foringen som "kobler traversen til bilen. Men jeg skjønner ikke hva du mener med at traversen "flyter på boltene", foringen skal jo sitte fast i "klem" mellom bolthodet og karroseriet... Mulig jeg missforstår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zr1 Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2009 Heile traversen henger på 4 store bolter,når eg heiser opp bilen med bukken glir traversen på boltene så eg får ca 30mm klaring mellom karroseri og toppen på foringene, eg testa i stad med girkasse jekken under ene bakhjulet og da glir traversen opp igjen . Visst travers skal ligge stramt opptil karosseri under alle omstendiheter er jo det her problemet mitt ligger, alle andre biler eg har mekka på har jo traversen bolta fast i karosseri uten muligheter til vandring. Bolter sitter fast og foringene ser bra ut , noen tanker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Der høres jo helt sykt ut! Må klakke og smelle no jævelig. Den skal jo sitte helt fast, er bare foringene som skal ta opp bevegelsen... Du får ikke dratt til boltene no mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zr1 Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2009 Boltene sitter fast, kan dette være noe spesielt med nivåregen og luft sytemet der ?har din nivåreg ? Får ta en tur i garasjen bilen henger fortsatt i lufta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Nei jeg har ikke nivåreg, men tviler på at det er forskjell... Du får ta deg en tur til ut ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zr1 Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2009 Da har eg vært i garasjen å spekulert litt meir , der er ikkje så mye klaring som eg sa i stad er ikkje mer enn 15mm klaring mellom karosseri og travers , eg kan bevege traversen med hande makt så da er det vell mest sansynleg en fullstendig kolaps av senteret av foringene. Finns det noe forsterka utgaver av desse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Selvom foringen er ferdig så skal den jo ikke gli opp og ned på bolten. Hylsa i midten er jo av metall så den skal sitte fast uansett... Men jeg ville nok bytta uansett, det er jo trossalt en vanlig slitedel. Jeg har ikke sett no forsterka versjon av disse, men vil tro orginale vil holde lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zr1 Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2009 Eg ser det bedre etter eg har demontert men eg vil tro att foringa har slept/morkna sund rundt senteret siden eg kan bevege traversen, eg har ikkje sett desse foringene ute så eg veit ikkje korleis dei ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Ja det er nok det som er grunnen, var samme hos meg. Når du får bytta de blir bilen en helt annen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 2, 2009 Share Skrevet Mai 2, 2009 Høres naturlig ut da det er "flytende" foringer på touringen. Samma møkka på min, og samme opplevelser, dog i litt andre hastigheter. Tenker ut hva jeg skal erstatte dem med. Mulig det passer med foringer fra sedan som igjen er stivere. Inte vet jag, men noe skal gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zr1 Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2009 Så da skal desse foringene flyte litt altså, eg har bestilt nye men da kan eg risikere det blir samme greia. Kan det være eit alternativ å dreie en aluminiums ring å legge under foringa som en spacer , å tvinge den mot karosseri ?da kan eg bruke samme bolter og alt berre mindre flexing. Noen tanker , noen som har prøvd det, skulle ikkje bli for mye lyd med det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mai 3, 2009 Share Skrevet Mai 3, 2009 Tror det kan resultere i hyppig foringsskifte for og si det sånn... Tror tror faktisk foringene til touring er veske fylte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå