hillmar Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Hvis du er plaget med risting ol. så ville jeg nok bytta de. Synes også det høres ut som de er i overkant myke. Og den ideen med en aluminiumsring er jeg litt usikker på. Det er jo en "plate" som holder den oppe fra før av.(hvis du har den da...)
zr1 Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 Har jo plate under som holder alt på plass , er den eg lurte på å lage tjukkere for å få mer trykk mot karosseriet, men eg får bytte alle 4 først og sjå om det blir bedre. Visst eg skulle lage en slik spacer måtte vell den kun lagt press på ytterste delen av foringene, er vell hylse i midten av desse som foringen flyter rundt.
zr1 Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Skrevet Mai 17, 2009 Da er travers foringene byttet og det gjorde susen, nå er den stabil og fin i humper og på dårleg veidekke, var litt styr med første foringa til eg hadde fått laga riktig utstyr men dei 3 siste gjekk greit. Kan og bekrefte at desse er væskefylt, mulig det er den væska som renner sakte ut med åra ettersom gummien morkner og blir dermed ustabile , bare en teori, eg hadde væske igjen i 1 av dei 4 .
Ballder Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Takker for bekreftelsen og erfaringene du gjorde med dette foringsbyttet. Du sjekket aldri ut om det kunne brukes andre foringer som ikke er veskefylte?
zr1 Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Skrevet Mai 17, 2009 Eg har ikkje funnet noe erstatning for desse nei, har heller ikkje brukt så mye tid på det siden bilen måtte brukes, så det ble orginalt.
hillmar Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor man skulle finne alternative foringer... Ja, det er en del som har det samme problemet, men det er jo fordi det er en del e39'er som begynner å runne 200' og vel så det. Man bytter jo bare disse en gang, så holder de lenge...
Ballder Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Kjører man 50000 og mer i løpet av et år, så kan man vel fort bli lei av dette problemet. Raskt påførte kilometre bør disse foringene tåle, men om det er alderen som tærer dem opp, så holder det nok godt med orginale foringer ja.
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Ja er det snakk om så mange km. kan jeg skjønne det. Men da er det vel flere slitedeler som må byttet tidt og ofte...
lefty293 Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Så da skal desse foringene flyte litt altså, eg har bestilt nye men da kan eg risikere det blir samme greia.Kan det være eit alternativ å dreie en aluminiums ring å legge under foringa som en spacer , å tvinge den mot karosseri ?da kan eg bruke samme bolter og alt berre mindre flexing. Noen tanker , noen som har prøvd det, skulle ikkje bli for mye lyd med det Har du fått skiftet foringene? Hvordan ble i tilfellet resultatet og var det mye prakk?
Ballder Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Har du fått skiftet foringene? Hvordan ble i tilfellet resultatet og var det mye prakk? Da er travers foringene byttet og det gjorde susen, nå er den stabil og fin i humper og på dårleg veidekke, var litt styr med første foringa til eg hadde fått laga riktig utstyr men dei 3 siste gjekk greit.Kan og bekrefte at desse er væskefylt, mulig det er den væska som renner sakte ut med åra ettersom gummien morkner og blir dermed ustabile , bare en teori, eg hadde væske igjen i 1 av dei 4 .
stoffer Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Har samme problem med risting over humper og rundt 100 til tider, men hva er traversforinger, finner ikke noe slikt i noen dele beskrivelser, og det er jo endel foringer på baken, noen som kan gi en pekepinn?
hillmar Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Det er de 4 store runde som sitter mellom traversen og karoseriet bak... Edit: Nr 2 her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/16526.gif
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå