Gå til innhold

M20B20 går ikke ordentlig etter nyoverhaling ::LØST::

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ikke noen justering på rotor/fordeler. sitter pluggkablene riktig? hvis ikke den starter på startgass så bør det være noe med tenningsystemet ihvertfall

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Pluggkablene er bare akkurat lange nok til at de passer på étt sted, så vil tro dette. Vi har ikke hatt kablene av fordeler heller.

Men, ja er enig at det må være noe med tenningssytemet, men hva? :-)

Skrevet

Da kan det se ut til at veivsensor er gåen - den gir i allefall ingen utslag på multimeteret. Men, må tenningen være på eller noe for at den skal gi noe utslag?

Skal bare vri rundt veivhjulet?

Skrevet
Skal da gå ann å vri fordeler? Sjekk motstanden i føleren.

Har sjekka motstanden i den, den var 519ohm, den skal ligge mellom 200-1000ohm elns. Men fordeler kan ikke vries på virker det som, dette er en m20b20 motor årgang 89mod.

Skrevet

Om motoren ikke tar etter det en gang med startgass så er det noe gale. Skal knalle i gang på gassen aleine helt til den har fyrt opp all gassen, selv om den ikke får en eneste dråpe bensin !

Ville sjekket at pluggledningene står rett og at du har gnist på rett tidspunkt. !

Skrevet

Men en ting jeg lurer på i samme slengen, inni toppdekselet på m20 så sitter det en aluminiumsplate inni toppdekselet, hver gang jeg skrur av topp dekselet så har denne "falt" ned på vippetøyet, er det noen som har tips til festing av denne platen?

Skrevet
Men en ting jeg lurer på i samme slengen, inni toppdekselet på m20 så sitter det en aluminiumsplate inni toppdekselet, hver gang jeg skrur av topp dekselet så har denne "falt" ned på vippetøyet, er det noen som har tips til festing av denne platen?

Den skal jo være sveiset fast, kan gjøre store skader hvis den løsner under drift den...

Skrevet
Da kan det se ut til at veivsensor er gåen - den gir i allefall ingen utslag på multimeteret. Men, må tenningen være på eller noe for at den skal gi noe utslag?

Skal bare vri rundt veivhjulet?

for å teste svinghjulsensor må du skru voltmeteret på vekselstrøm. dra motoren på starteren og lese av hvor mye volt den induserer, så sammenligner du det med teknisk data. funker kun dersom det er en induktivgiver.

les litt om feilsøking her: http://rapidshare.com/files/57418154/oca024441.pdf

Skrevet

Den skal jo være sveiset fast, kan gjøre store skader hvis den løsner under drift den...

var ikkje dette feilen da? Blir jo litt rar tenning sikkert?

Skrevet

Platen har ingenting med feilen trådstarter opplever. Denne har med utånding og gjøre. Tenning blir korrekt selvom denne platen er løs. Om den derimot kiler seg mellom vippetøy og toppdeksel, så har du ett problem. Men størrelsen tatt i betraktning, så virker dette høyst usannsynlig.

Desverre har jeg lite tips til trådstarter. Om kompresjon er god og gnist er tilstede. Så virker det heller som om trådstarter trenger noen innsiktsfulle øyne til, for å se på dette. Er noe som blir oversett i dobbeltskjekkingen. Noe rimelig enkelt mistenker jeg.

Kamhjul skrues inn i kam, kilespor. kan ikke settet feil. Rotor er skrudd i drev. Kan ikke settes feil. Fordelerlokk er skrudd i skjermingsdeksel for regreim, kan ikke settes feil. Står timing merker fortsatt på plassene sine så skal da alt være good to go.

Triggerhjul, for den som lurer. Skal for det observante øye ikke kunne settes feil, men folk har fått det til.

Flensen som triggerhjul er skrudd fast i sitter i ett kilespor i veiv, låst med veivbolten, usannsynlig at noe har skjedd her. Med mindre kilen har knukket og hjulet sviver helt vilt. Dette er ikke (Viktig og understreke ikke )ett klassisk symptom for en M20.

Skrevet

Du har ikke byttet om tur retur bensin da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...