D.Toft Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 har du byttet fordeler lokk og pluggkabler, eller tatt dette av i ett stykke? kan virke som pluggkabler på feil plass i fordelerlokket.
aottesen Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Skrevet Mai 7, 2009 Bensin / retur er riktig plassert - har nok testa dette også. Og pluggkabler og fordelerlokk har ikke vært fra hverandre, og jeg tror ikke vi kan ha bommet på dette, for de er vel ikke lengre enn akkurat passlengde. Og uansett så ville den vel i værstefall ha kommet på i allefall noen av sylindrene? Det som er litt skummelt, er at det kan virke som om det lukter bensin av oljen når man drar opp peilepinn - kan det være at toppen er HELT mongo, eller evt. at det er sprekker i blokk? Sistnevnte tviler jeg egentlig på, for vi fyllte i hver sylinder med vann, uten at det forsvant noe, som en test før vi satte på toppen. Kan det være at oljekanalene i toppen er så forbanna lekk at det kommer bensin i oljen? I såfall får Koed en topp i retur snarest.
kbpE30 Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 se på all ledningen som går inn og ut av hjærnen, over hele greia. jeg byttet om 2 ledninger der på min. (sensor ledning) får den nok bensin?? lmm gåen??
|Ole| Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Bensin / retur er riktig plassert - har nok testa dette også. Og pluggkabler og fordelerlokk har ikke vært fra hverandre, og jeg tror ikke vi kan ha bommet på dette, for de er vel ikke lengre enn akkurat passlengde. Og uansett så ville den vel i værstefall ha kommet på i allefall noen av sylindrene?Det som er litt skummelt, er at det kan virke som om det lukter bensin av oljen når man drar opp peilepinn - kan det være at toppen er HELT mongo, eller evt. at det er sprekker i blokk? Sistnevnte tviler jeg egentlig på, for vi fyllte i hver sylinder med vann, uten at det forsvant noe, som en test før vi satte på toppen. Kan det være at oljekanalene i toppen er så forbanna lekk at det kommer bensin i oljen? I såfall får Koed en topp i retur snarest. Det som kan ver er att den får for mykje bensin...Da forekommer det att det lukter bensin av olja. Det gjorde det av min når eg kjørte for store dyser, prøvd å trill starte den? Eg måtte gjere det av og til, ofte dra den med bil i 1 min nesten før den kom... Eg har og vert med på dette i en Mazda MX3, da var det toppen som var gåen, null komp på heile motoren... Vi får håpe att det er først nemte Hadde jo vert kult om du fekk fiksa dette nå
GiljeN Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 er ikke krise om det lukter bensin av oljen når du smører inn me bensin hvær deg men aldri starter..kommer seg gjenom stempelringene vettu hatt samme problemet et par ganger.. og aldri merket noe til bensinen etter den har kjørt litt me bilen
Fliid Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Bensin lukt av olje får man f.eks ved mye småkjøring. Helt vanlig. Mye kinning uten forbrenning fører til bensin lukt av oljen. aoettesen, det er noe du/dere overser. Alt høres ut til å være i skjønneste orden, i følge dine forklaringer. At oljen lukter bensing, tyder på null gnist. Skjekk at kontakten til dyserekken er fin og hel. Lirk litt på den ved kinning og hør etter forskjell. Kontakten under innsug det er snakk om.
fredriko Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Update: står på norskbildelkatalog at motoren skal ha 10-11 bar kompressjonstrykk, og har nå tatt en komptest på motoren der det viser at alle sylindrene er 4 bar utenom en sylinder, den er 7 bar. Er det lekk i ventiler eller kan det forsvinne gjennom stempelet?
Fliid Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Kjør trykk luft inn tennplugg hull og hør om det går ann å høre hvor det freser (med avskrudd toppdeksel. ) . Ta opp peilepinne og kjenn etter lufttrykk. Kompresjonstesten deres er ett dårlig tegn.
fredriko Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 update: fylte olje i plugghulla og motoren startet på første forsøk, gikk helt fint på tomgang og på turtall, men når jeg stoppet motoren så fikke jeg ikke start på den igjenn uten at jeg fylte en ny runde med olje i plugghulla. Jeg prøvde bare i maks 5 min da det var så mye olje i eksosen at jeg holdt på og gå i bakken, så min teori er at stempelringene "henger" litt inni stempelet elns, vil det hjelpe hvis jeg triller bilen ut av garasjen kobler opp kjølesystem og fyller varmt vann på og la motoren gå til den har driftstemp ?
Fliid Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 Høres jo egentlig ut som at stempelfjørene er meget slitt. Kan vel prøve å løsne de opp ved å ha olje i plugghull over en liten periode. Uten start. Hvis det ikke renner rett igjennom (Motor står tiltet i motrrom, så da må bilen jekkes op på en side for å rette opp blokka, så oljen kommer til rundt om) Og la den gå til driftstemp skader ikke vil jeg tro. Utvider seg da. Men, du kjørte motor i 5 min uten kjøling? Kan forberede deg på samme jobben du akkurat har gjort, igjen du da ; )
D.Toft Skrevet Mai 15, 2009 Skrevet Mai 15, 2009 fyll automat olje i plugghullet.. den kryper godt inn... fyll vann på den før du starter opp neste gang.. la motoren stå beint, slik oljen kommer over alt på sylinderen.
fredriko Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Nå har vi hatt motoren ved driftstemp og alt funker som det skal, den starter hver gang, men den går ikke skikkelig på en av sylindrene, "hoster og rister litt" så kommer det en liten røyksky av forbrent motorolje ut eksosen akkurat når den "hoster" litt, kan vel være en sylinder den ikke har løsnet helt på enda, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå