leholtet Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Hei! Fikk for en tid siden varsel for lite frosk/kjøleveske på min 318 e46 coupe. Etterfylte grønn coolant fra Esso, og det gikk fint i 2 dager. Varslet kom opp igjen, og når jeg sjekket beholderen, var den nesten helt tom igjen. Har kikket i motorrommet, og det ser ut som om det er en lekkasje et sted, samlet seg hvertfall litt veske helt til høyre ved motoren. Noen ideer? Slange, radiator?
knutth Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Ekspansjonstanken for kjølevæsken.. skjedde akkuratt det samme med min!
leholtet Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 hvor er denne lokalisert sånn ca? ble det dyrt å bytte?
knutth Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 der du fyller på kjølevæsken.. neida.. den kostet rundt 800kr på bavaria tror jeg:) men bytt den fort, ikke kjør med bilen, fare for toppakninga, det skjedde på min! det kom på 14000kr!
oddis Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Hvor er helt til høyre ved motoren? Du har nok ganske sansynnlig en lekasje i et kjølerør, eller en simring. Start opp motoren og la den gå samtidig som du forsøker å se hvor vannet renner fra. Jekk opp om nødvendig. Hvis vannnivået forsvinner i ekspansjonstanken til under minimumsnivå så drar motoren din luft i kjølesystemet, og da danner det seg ofte luftbobler som lager et forferdelig trykk i kjølesystemet, som igjen kan ta kvelden på pakninger, simringer etc. Så det kan være lurt å lufte motoren. Se etter at den ikke kaster av seg vann gjennom overslagsnippelen, det er første indikasjon på at noe er galt.
Fliid Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Hvis vannivået forsvinner til under minimumsnivået, så skjer det ingenting. Den drar vannet inn i bunn. Minimums merket ved 20c er midt på ekspansjonstanken. Så selvom nivået har vært lanfgt nede, så ikke fortvil. Ett kjølesystem drar inn luft der det er lekkasje. Ikke der det er tett.
leholtet Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 Skal prøve å få sett på det i morgen, takk for tilbakemeldingene..
Robbi3 Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Jeg skal hjelpe deg å se på det til helga igjen om du ikke får ordnet det, men si fra om du finner ut av det før.. -Robin
deerepower Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 en kamerat har en 1999 318. den lakk åsså frost væske. hørte på bmw å da var det mest sannsynlig et kjøle rør som sitter i bakkant på motoren (torpedoveggen) det går til varme apparatet åsså.. det var en sykdom sa de på autocentrum. sjekk det åsså da hvertfall.. det røret sprekker der det går inn i motoren..
PenguiN- Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 samme problem som meg dette..MEN jeg kan ikke se noen lekkasjoer? (mtp at jeg fyller fullt opp og 2-3 dager etterpå må etterfylle betyr det vel at jeg skulle kunne se om det er en vanndam under bilen da jeg parkerer på samme plass..) er ikke noe i veien med min topppakning. noen som vet?
axor Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 kan være det renner ned på manifoilen slik at det fordamper under kjøring ? sjekk alle slanger om de er morkne o.l
leholtet Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 Diagnoserte problemet, og det ser ut til å være vannpumpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå