PF0075 Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Har 18" Pirelli pzero 245/40 og det sporer helt jævli! Nå er det riktignok dype hjulspor i veiene, men det føles ikke riktig. Kjørte på en kantsten som kom fykende etter en lastebil i vinter, og rattet står en tanke skjevt.. Det forsterker vel bare problemet tenker jeg? Den drar ikke i noen spesiell retning, den danser bare fra side til side. Er det dekkene som er problemet? Vil bytte av merke hjelpe? Eller må jeg gå ned i dimmensjon? Kan slitte foringer bidra til at bilen sporer mer enn den bør? Skal selvfølgelig ta en 4 hjulskontroll, men tror ikke problemet ligger der, eller tar jeg feil?
tunamgu Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 har hatt samme dekk som deg før og de sporer en del.bytt dekk er mitt forslag.
Ron Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 -merkelig, jeg monterte nettopp 245/35-18 Pirelli P Zero, å ja det sporer nå helt jævli! Den gjor ikke det før jeg satt på dekka. Har sjekka foringer osv uten å finne noe galt. Lurer på om det er noe med de dekka jeg!
KalMar Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 det pleier å hjelpe hvis en fyller mer luft i dekkene.. å jeg vill råde deg til å ta en 4 hjuls kontroll.. det kan også være lenke armene eller hva de heter de som er helt på enden av styre snekka, som har litt dårlig... men begyn med å fylle mer luft..
PF0075 Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 4 hjulskontroll må jeg få tatt ja.. Har 2,7 bar, kan jeg ha noe mer? Om jeg skulle bytte merke, hva anbefales. Kjipt å svi av 8-10 tusen på dekk om det ikke hjelper!!
ferieguru Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 jeg har samma dimensjon, men annet merke. jeg hadde bra slark i begge lenkearmene på begge sider, byttet dem og det ble en helt annen bil å kjøre
KalMar Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 2.7 bar ja... da er det nokk ikke trykket det står på... hehe ta 4 hjulskontrollen å hør med de gutta om de lenke armene (?) er ok.. vis ikke så kan du jo kjøpe continental dekk de har 30 dagers retur rett og 2 års skade garanti tror jeg det var...
PF0075 Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 Må få sjekket de lenkearmene skjønner jeg... Må bilen på BMW verksted da, eller kan mekonomen og lignende verksted sjekke dette?
KalMar Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 bmw skal jo ha peiling.. men er jo like grei å gå til mekonomen etc.. de armene pleier å være en synder til sporing på eldre bmw`er
Knut O E61 Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Jeg har også en E61 525 DAT. Min er M-sport og da er denne dimensjonen originalt. Har din bil sportsunderstell? Min bli har denne "run flat" typen dekk og det sies at sidene da blir stivere med mer sporing som resultat. Husker ikke dekkemerket i farta, men det sporer litt, spesielt hvis det er for lite luft. Du kan bruke 2,7 foran og 3.0 bak. Går ut i fra at dekkene ikke er spesielt slitte siden du vegrer deg for å bytte. Slitte dekk forverrer sporingen. Det kan naturligvis være slitedeler i hjulopphenget. Hvilken årgang og kilometerstand er det på din bil?
morteym Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Jeg kjører 245/30/20 på 20x9 foran og 285/25/20 på 20x10" bak, og det har ikke vært noen antydning til sporing. Det tyder jo på at en type dekk kan ha forskjellig egenskaper avhengi av type bil, felger osv. Har relativt høyt dekktrykk nå da. Jeg husker ikke hvordan det var med de gamle dekkene i fjor, men kan ikke huske at det var problemer med sporing (kanskje jeg har blitt så vant med det?). Slitte bærekuler kan gi sporing. At bilen drar pga spor i veien er jo litt naturlig, men at den danser rundt i veibanen høres litt mer betenklig ut.
Ron Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Jeg kjører 245/30/20 på 20x9 foran og 285/25/20 på 20x10" bak WOW Har du en link med nå bilder?
morteym Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Jeg kjører 245/30/20 på 20x9 foran og 285/25/20 på 20x10" bak WOW Har du en link med nå bilder? Regna med de fleste hadde sett de nå http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=89085
Ron Skrevet Mai 3, 2009 Skrevet Mai 3, 2009 Du er uten tvil eier av drømmebilen min, helt perfekt i mine øyne.
PF0075 Skrevet Mai 3, 2009 Forfatter Skrevet Mai 3, 2009 Har ikke sportsunderstell. 05 mod, 110 000 km på telleren. Dekk settet foran er nytt av året... Så det blr å få tatt en skikkelig sjekk av understellet, og er alt i orden får jeg eventuelt prøve med continental. Danser rundt er vel ikke helt riktig betegnelse, den drar begge veier for å si det sånn. På fin vei går det på skinner. Men med en gang det er slitt veibane er det ille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå