Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lurer bare på om det er mye jobb å bytte disse? Tåler ikke å se rust, og takplata har begynt å få det rundt takluka, samt kanalene etter et uhell i fjord. Så som den perfeksjonisten jeg er, så må jeg se til å få dette fjernet i sommer da det nesten holder meg våken om natta. :)

Kanalene er vel ganske rett frem og greie å bytte? Men hva med takplata?

Evt hvor kan kanaler og/eller takplate skaffes til en levelig pris?

Skrevet

Hehe er klar over det, men har veldig lyst å få fikset det. Så de på gs ja, men lurte på om det var andre billigere alternativer? Nå er jo bare en høvding per kanal blåbær i forhold til det andre jeg har kosta på bilen, så det skal gå greit. Rundt 5k for ei takplate hadde jeg regna med å måtte legge ut, men må man så må man. :)

Men det jeg er mest interessert i er hvordan dette skal gjøres og om det er mye jobb? Har noen bilder eller erfaring med bytte av disse? Er spesielt interessert i takplata da jeg aldri har sett noen har bytta den før. Må man ut med frontruta og bakruta for eksempel? Eller hvordan gjøres dette?

Skrevet

er ikke å ambefale og bytte takplata, da den slår seg noe så hinsides lett, så de fleste kapper a,b og c stolpene, og sveiser der. og bytte bare takplata er for mye jobb, mye mer sveising, og mye mindre sjangs for å få det pent..

hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt på et oppretter verksted og hørt om råd, vanligvis er de veldig hjelpsomme, kjenner du noen som jobber på et oppretter verksted så er det mulig du får låne jigg, og kanskje litt hjelp noen kvelder:)

Skrevet

Har hørt at dette skal være et problem ja, men trodde det hovedsaklig var ved sveising midt på plata. Men skal jeg kappe stolpene, må jeg da kappe stolpene av den gamle takplata og sveise de på den nye, blir jo fort litt sveising der også. Blir sikkert ikke enkelt å få tak i ei takplate som er kutta på stolpene regner jeg med.

Får ringe litt og høre hva de sier. Kan jo alltids ringe GS også, i og med at de selger takplater. Mulig de kan ha byttet slike før.

Skrevet

Hvor ille er rusta?

Å bytte takplate er jo en jobb til 20K hvis man tar det hvitt ved et seriøst firma...

Skrevet

Det er ikke akkurat katastrofalt ille. Jeg vil tørre å påstå at det meste er overflaterust, men det har ikke rustet tilstrekkelig til at det er svekkelse noen steder enda. Banker jeg på rusten så er den fortsatt fast, bortsett fra at det løsner småflak i ny og ne. Rusta brer seg ca 2/3 rundt takluka inne i kupeen grovt sett. Altså det er en remse rundt hullet i taket bare det er rust, taket ellers er helt rustfri. På utsiden er det kommet en ansamling av rustbobler på størrelse med en femkroning. I tillegg er det små anelser om at det holder på å komme igjennom flere steder rundt takluka, så det er bare et tidsspørsmål når det blir værre.

Så vil det være verdt å pusse dette fremfor å bytte? Blir jo fort litt jobb med å pusse en god del og sparkle osv. Er heller ikke interessert i at rusta kommer snikende tilbake etter et år eller to, vil jeg kunne klare å få alt vekk med å kun pusse og fikse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...