Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

95mod 540 motor har startsperre og selger må ha med originalt ledningsnett til motoren sammen med nøkkel, ringspole pluss en liten boks som gjør om signalet fra nøkkelen så DME skjønner signalet den får.

Har selv hatt en sånn motor i en e30 og prøvde å lure startsperren uten hell.. men knakene god motor som kan tynes dag ut og dag inn! :lol:

Skrevet
Jo, stemmer. frem til 96mod.

Men bare sjekke at bunnpanna er foran på e39 540 for og være helt 100% sikker. hehe.

Bunnpanna er foran på alle V motorer fra Bmw og på e39 så må du bygge om fra tannstang til pit mann arm styring, ergo bytte forstilling inkl travers foran.

Lykke til med salget!

Skrevet
Jo, stemmer. frem til 96mod.

Men bare sjekke at bunnpanna er foran på e39 540 for og være helt 100% sikker. hehe.

Bunnpanna er foran på alle V motorer fra Bmw og på e39 så må du bygge om fra tannstang til pit mann arm styring, ergo bytte forstilling inkl travers foran.

Lykke til med salget!

Mener bestemt at det er en forskjell på e38 og e39 v8 motorene.

Skrevet

På M52 2,8 literen er det forskjell på bunnpannen fra E38 og E39. E38 har sumpen framme. Har ikke hørt at den er forskjellig på V8 motorene på E38 og E39.

Ellers ble E38 levert med M60B40 de første 2 årene. E39 540 er etter det jeg kjenner til bare blitt levert med M62 4,4 liter motoren. Og alltid med EWS.

Sjekket ETK, og E38 og E39 4,4 liter V8 har helt lik bunnpanne. Da er de motorene helt like, i motsetning til 6 syl.

Skal du bygge om din 1996 520i, er regelen den at den nye motoren ikke skal være eldre enn den du har. Det kan være et problem når M60 motoren ikke ble levert lenger når E39 var ny. Vet ikke om det gjøres unntak på dette, men det er et vesentlig moment ved ombygginger.

Jeg har liggende en ZF 5 HP30 aut.kasse til 4 literen.

Eirik.

Skrevet

Jeg har litt peiling på tekniske data. Men Ond Racing og andre har mye mer peiling enn meg på det mekansike og hva som skal til ved ombygginger.

Kan ellers informere at min mekaniker i Tyskland kjører 540iA Touring. Har selv lånt bilen på et par turer. Den bilen er utrolig gunstig i forbruket.

Han kjører ganske hardt, men likevel lavt forbruk. Han satt i bilen da jeg hentet lagrede deler hos ham på onsdag. Spurte om den gikk like gunstig enda. Et trykk på computeren. 11,6 liter forbruk på siste 100 km. Ved henting av en E34 518 med bilhenger er vekten ca 2 tonn. Jevn kjøring i 100 km/t på Autobahn, gav 10,5 liter pr 100 km/t med så mye vekt å dra på. Mye dreiemoment og lavt turtall

gir et så lavt forbruk. Kjørte selv 50 mil med bilen med tilhenger for å hente en motor, og brukte under literen på mila. Så forbruket bør ikke skremme kjøpere vekk fra denne motoren.

Videre kan den bygges inn i E30. Er et overkommelig ombygg for dere med peiling. Eksosen er den største utfordringen. Må sveises litt om . Info og bilder kan sjekkes på www.e30.de . De får godkjent ombyggingen hos TÜV i Tyskland.

Eirik.

• 1 month later...
  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...