E38dreamin Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Da har bilen min, E38 735iL, vært på NAF-test og de bemerket at håndbrekkvaieren var slakk og måtte strammes. Har søkt på forumet og fant ikke ut hvordan man strammet dette. Men er nevnt hvordan man bytter en slik vaier. Det er nok ikke nødvendig på min bil, iføge NAF. Og ja, jeg nevnte dette for en på jobben og han mente at dette var typisk NAF å ikke vite hva de snakker om. Han mente at dette mest sannynlig var tromlene (?) i bakhjulet som trengte en "oppdatering". Noe slikt han sa, vet ikke helt hva han mente.... Jæger Sentrum sa de kunne kjøre håndbrekkvaieren stram....er vel noe jeg selv kan gjøre tenker jeg. Noen her som vet hvordan man strammer håndbrekkvaieren og eventuelt vet hva min kollega og Jæger mente med det de sa?
morteym Skrevet Mai 5, 2009 Skrevet Mai 5, 2009 Det er bremseklosser inni trommelen bak, når de blir slitt kan du justere en slags skrue. Utfordringen er å justere de slik at de ikke ligger på. Selve vaieren kan strammes fra håndbrekket i bilen, men det er vel ikke den optimale måten å løse problemet på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå