Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet det finnes flere DIY for dette, og ja jeg har brukt søkefunksjonen både her på Bimmers og på utallige andre sider men finner kun for eldre instrument paneler.

Panelet sitter i en 1992 520ia, og det ser ut som orginalt instrument panel.

Noen som har skiftet kondensatore i denne typer før som kan førtelle meg hvilke jeg trenger å skifte?

Kilometer displayet er veldig dårlig og har skjønt at dette skal hjelpe.

65mooxgr6y0klzu6nu5j.jpg

fmbr482tzd2slwrjkjox.jpg

Takker for svar!

Skrevet

Jeg syntes også det lignet mer på printboardet til e30 bortsett fra elektronisk Km.teller, derfor linket jeg til batterier og. Kondensatorene sitter vel ikke på den plata på bildet, men på plata under den.

Skrevet
Jeg syntes også det lignet mer på printboardet til e30 bortsett fra elektronisk Km.teller, derfor linket jeg til batterier og. Kondensatorene sitter vel ikke på den plata på bildet, men på plata under den.

Hva mener du med plata under. Det er kun ei plate i dette panelet.

Dette er det nærmeste hittil, men ingen av komponentene sitter på samme sted som det jeg har.

Som jeg har skjønt er det to typer av disse panelene. Ett som er hvitt bak og ett som er blått. Mitt er GRÅTT. Kan det være fra en annen modell?

Skrevet

Du skriver dårlig display? er det svakt lys eller pixelfeil?

Disse kondensatorene som er beskrevet i linken til den svenske siden brukes til Back up spenning og minnefunksjon på instrument og skel ikke ha noe med display og gjøre.

Ellers så ser jeg kun en kondensator på bildet og den ligger reet ved siden av transistor som er plassert rett over blå plugg.

Denne kondensatoren brukes sikkert i forbindelse med transistoren som må være spenningsregulatoren for og få ren spenning

Kan jo prøve og skifte den.

Er displayet her gjennomlyst? dvs lyspærer bak det

Hilsen

Terje

Skrevet

Grått deksel bak er pre februar 89, det finnes grått, lyseblått og hvit, lyseblått overtok etter grått dvs februar 89 og nyere, vet ikke når de gikk over til hvit

Skrevet
Du skriver dårlig display? er det svakt lys eller pixelfeil?

Disse kondensatorene som er beskrevet i linken til den svenske siden brukes til Back up spenning og minnefunksjon på instrument og skel ikke ha noe med display og gjøre.

Ellers så ser jeg kun en kondensator på bildet og den ligger reet ved siden av transistor som er plassert rett over blå plugg.

Denne kondensatoren brukes sikkert i forbindelse med transistoren som må være spenningsregulatoren for og få ren spenning

Kan jo prøve og skifte den.

Er displayet her gjennomlyst? dvs lyspærer bak det

Hilsen

Terje

Ja, jeg skal prøve å skifte den. I de andre guidene er det som regel 3-4 kondensatore som skiftes så jeg vet ikke om det hjelper å skifte kun denne.

Det som er feil med displayet er at etter en hvis tid forsvinner mye av displayet (pixelfeil). Funker bra når det er kaldt, men forsvinner etterhvert. Tror ikke det er noen lyspærer innvolvert her.

Temp giveren henger heller ikke helt med.

Jeg vet ikke om det har noe å si, men det står Motometer på instrumentpanlet. Det står også en dato fra feb 1992, så det virkerr som det er produsert da. Da syns jeg det er litt merkelig hvis de sluttet å lage paneler med grått bakdeksel i feb 89.

I tillegg til Motometer står det diverse BMW logoer rundt omkring så jeg antokk at det var ett orginalt BMW display.

Kan dette ha noe å si?

Skrevet

Tror ikke det hjelper og skifte kondensator PGA pixelfeil.

Men viss du kan håntere loddebolt og ikke ødelegger noe annet så er det jo bare og prøve.

Pixelfeil er eller en gjenganger på div BMW instrumenter, mulig du kan finne noen tips viss du søker på dette,

Skrevet

Tror heller ikke dette er noe kondensatorproblem.

At det fungere kaldt, men svikter etter hvert som det blir varmt kan tyde på feil i en driver eller regulator.

I og med at også temp.måler krangler samtidig, ville jeg kanskje først mistenke spenningsregulatoren (poppet fast over den blå kontaktsokkelen).

Se eventuelt etter brune overtemperaturmerker på kretskortet rundt denne og nære komponenter.

Du kan vel regulere lysstyrken på displayet. Kommer feilen like fort om du demper belysningen helt ned?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...