gisse Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 heisan, har lenge sittet på nett og sett på couper, nå har jeg hamstrett inn 3 stykk, så nå er gissen klar til og ta neste steg kjøpte først en 318is med tanke på og sette en 328 motor og få det gokjent etter samtaler med fagfolk ble jeg skremt vekk med tanke på vekt. nå skal jeg i dag handle bil nr 2. dette er en 320 coupe. så dette blir bilen som skal få kosen. til helga skal jeg hente bil nr 3. dette er en 328 dette e bilen som skal få kos. dette e den 318 is dette e doner bilen. det som skal gjøres er: Rieger infinity 2 med fullbreding 328 motor,328 gear, 328 understell, skin intr når jeg tar av alt av motor understell- så bytter jeg alt av foringer og slittedeler. ettervært som jeg bygger over.foringer blir seff i PowerFlex. ny clutsj. bremser register. alt som kan bli bytta. bilder blir knipset i kveld om noen har noen ider på hva slaks felger eller farge eller andre gromdeler si fra. altid moro og se hva folk liker. mulig det kommer en aHA for meg og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 vunnet i lotto eller? sier bare lykke til og gi oss bilder da alle bildene er handlet inn og seff av den\ (snart) de du allerede har ellers høres planene gromme ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Høres spennende ut, skal følge med på prosjektet ditt! Regner med at det er snakk om E36 her med tanke på kjøretøybeskrivelsen din; hadde personlig håpt det var E30, men E36 kan vel bli like spennende regner jeg med. Om det er E30 kjøper du Brock B1 felger med bred kant. Om det er en svart E36 shadowline ville jeg gått for T198 GS-Race Edition! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 6, 2009 Share Skrevet Mai 6, 2009 Nå siden du har 3 biler virker det jo ikke som om penger er ett problem.. Men likevel føler jeg nok for å komme med en pekefinger.. Dersom du skal gjøre det du skal, høres dette ut som ett prosjekt i nærheten av mitt.. Nå ha jo jeg gjort alt så grundig og nøye og det NETTOPP med tanke på at det ikke skulle være interessant for noen andre å gjøre noe lignende, mye pga kostnad, men også på grunn av den sinnsyke arbeidsmengden.. Er nok flere år igjen før jeg grier å ta igjen i kjøretid, de timene jeg har hatt i byggetid Uansett.. Dersom du ønsker å gjennomføre dette, (å så smått følge litt i de fotspor jeg har gått) er jeg mer enn gjerne behjelpelig.. Og som du sikkert har tenkt litt over så må du forvente å koste på ca 150 - 200 000 i ett slikt prosjekt for at det skal bli så nøye som du beskriver.. Og da må du VIRKELIG ville det.. For det er mye artig man kan få for 200 000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gisse Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 var nede og knipset no bilder i går. men til min store forergelse så konka kamara ut. så jeg skal se om ikke jeg får svingt innom el kjøp. for og få handlet meg nytt i dag. meget fornøyd med bilen som skal få kosen. var under og så ikke antydning til rust i gulv bilen er akurat eu gokjent. var bare no pirke feil som håndbrekk. og et fjørbein som var knekt. var tilogme stor kjøre comp i an. så vi fikk den opp der den skal stå de neste 3 månedene, penger skal ikke være dilema i dette bygget. så lenge dette er håbby, og noejeg har hatt lyst til i mange år. fikk en pm ang isen. den bilen skal jeg nok ha som pendle bil fra og til der kosedama mi står. men om noen trenger 320 understell 320 motor, er det bare og si fra, i dag reiser jeg fra mandal opp til oslo og henter 328 en. eneste jeg skal ha av den er motor drivverk og gear, så om noen trenger noe så e det jo bare og skrike ut der og. altids klar for no bytting i no gromdeler. så om noen ser en engelsk sølgrå bmw e36 som kjører sør over bare og hilse:P som BreitBau sier på slutten der. om at jeg virkelig må ville det. seff har gledet meg som en unge i lengre tider til og starte. yes da reiser jeg håper jeg får kjørt innom og handla meg et cam, får vel no greit no for en 3000 4000 laper, vi snakkes med godt folk. kos og se interesen, skal prøve og følge dere oppdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Det er godt å høre du er motivert.. Jeg håper du holder oss oppdatert hele veien.. Forøvrig må jeg nok si, at selv om det er en hobby, er det vanskelig for vanlig mannen i gata å bare slenge ut penger nok til ett slikt prosjekt.. Mitt prosjekt beynte som en hobby, men tilslutt tok den over helt og en stund jobbet jeg både dag og kveld for å finansiere deler og få ting til å gå rundt.. Er deilig når man er ferdig da.. Hvor mye har du budsjettert med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gisse Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 etter handlingen med bilene så har jeg satt av 100 000kr til dette som kun skal i bilen, men tviler på at det går så mye. grunnen for jeg har pengene er at jeg arvet en slant penger. så e vel mer en måte og gjøre noe og lære mye av de pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Jeg ville da satt opp følgende budsjett, spørs jo litt hva bilen innehar fra før og hva du tenker, men grovt overslag: Felger: 30 000 Styling: 20 000 Coilovers: 8000 Powerflex: 5000 Kuleledd, foringer o.l.: 3000 - 6000 (Spørs hvor mye du kan gjøre selv) Lim, skruer etc til jobben (regner med du har endel verktøy): 2000 Da er vi i ca 70 000.. Så spørs det jo hvor grundig du skal gå til verks men jeg tipper jeg har småskruer, bolter, klips, muttere, skiver, skiltykter, speilglass, o.l. for rundt 15-20 000.. Da står du igjen med rundt 15 000 til lakkering.. Du skal kunne greie det.. Selv er regnskapet mitt rundt 160 000, mye pga ny takluke, ny førerdør, ny bakluke, nytt panser, nye lykter rundt om, Sparco stoler, pluss en jævli dyr lakkering.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gisse Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2009 Jeg ville da satt opp følgende budsjett, spørs jo litt hva bilen innehar fra før og hva du tenker, men grovt overslag:Felger: 30 000 Styling: 20 000 Coilovers: 8000 Powerflex: 5000 Kuleledd, foringer o.l.: 3000 - 6000 (Spørs hvor mye du kan gjøre selv) Lim, skruer etc til jobben (regner med du har endel verktøy): 2000 Da er vi i ca 70 000.. Så spørs det jo hvor grundig du skal gå til verks men jeg tipper jeg har småskruer, bolter, klips, muttere, skiver, skiltykter, speilglass, o.l. for rundt 15-20 000.. Da står du igjen med rundt 15 000 til lakkering.. Du skal kunne greie det.. Selv er regnskapet mitt rundt 160 000, mye pga ny takluke, ny førerdør, ny bakluke, nytt panser, nye lykter rundt om, Sparco stoler, pluss en jævli dyr lakkering.. ja noe alla det du sier der. men var da faen så mye du skulle ut me for alt det andre dillet. kan gi deg no bedre priser på dører og div så lenge jeg har den delebilen. men hvorfor bruke så mye på en 325. e så sykt dyr og forsikre? e biligere med 328 ikke vet jeg men rart er det. var innom el kjøp men fant meg bare en bil pc. hehe etter og ha handlet omformer. på biltema så kjørte vi høst over. vi er rundt arendal nå på vei opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 Nei pengene blir borte.. Merkelig det når man setter seg ned med kvittoer og slikt.. Blir bare borte.. Nei det ble jo 325.. Var det som var drømmebilen.. Ikke verken M3 eller 2,8 ltr faktisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 søkt ombygging? blir bra dette. synd det er timer og penger man aldri får igjen, så når du går i gang så er det beste å bare beholde bilen til du pensjonerer deg. Hvorfor ikke kjøpe en brukbar 328 som du hiver styling og div på?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Neeei... Jeg håpr hverfall han forsikrer den som en 328, ellers så har han jo egentlig ugyldig forsikring.. Vet jo om enkelte som durer rundt i en 320 ombygd til M3 og betaler 320 forsikring for at det skal være billig.. Da er du i feil gruppe, betaler for lite i forsikring og kommer til å få kjenne det den dagen du er utsatt for noe.. Og ikke tenk "det skjer ikke meg," for det er akkurat de det skjer med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 hjelper det å forsikre den som 328 når han kjører rundt en en "ulovlig" bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gisse Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 hjelper det å forsikre den som 328 når han kjører rundt en en "ulovlig" bil? hele grunnen for at jeg kjøpte 320 en var at jeg skulle få det gokjent som 328. så ja den skal forsikres som det. samt den skal takstes etter på. så skal til og søke til uka. må nok ned og blombere alle delene som er på 328 en. moro kjøre tur fra oslo i går. bilen er nesten fremme måte nød lande hos min far, for og få sove litt. pengene får jeg nok ikke igjen, men mye lærdom samt ei damejeg vet kommer til og være stram i fisken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Dette blir spennende Gisse! Legg ut så mange bilder du kan så fort du har anledning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå