Mack10 Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Har nå fått tatt en diagnose og fikk opp følgende: Inst cluster- Status Error 11 EGS signal disturbed. Og DME/DDE 123 Map coding thermostat control electrical circuit. Noen som har tips til hva dette er? Ser kjølevæske lampen lyser mer eller mindre konstant også nå for dagen. Nivå på væsken er helt fint. Håper noen vet svaret på dette slik at jeg kan få bilen i gò-stand igjen!
Mack10 Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 Jepp, stemmer det Har bare ikke fått tid til å se på det enda...
Hansh Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Skulle sjekket da om feilen på DME/DDE er tilbake, har sikkert noe med den kjølevæslevarslingen å gjøre. Fusker den fortsatt?
Mack10 Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Skrevet Mai 6, 2009 DME står jo for Digital Petrol Engine Control Unit. Og DDE gjelder for diesel.. Men hva dette betyr igjen er vel ikke godt å vite..!? Ja, den fusker fremdeles.. Altså når jeg kjører på ca 2000 omdreininger finner den plutselig på å falle ned på 1500 omdreininger. Samtidig som det kommer en slags dure-lyd som om jeg hadde kjørt over en ferist.. Rister også litt når dette skjer.. Virker som det kommer under bilen, eksosen kanskje?!
GeirAndre Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Inst cluster- Status Error 11 EGS signal disturbed. girkasse feil..
Hansh Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Inst cluster- Status Error 11 EGS signal disturbed. girkasse feil.. Så langt kom vi og, men vet du mer om hva dette kan innebære?
Hansh Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 DDE = Digital Diesel Electronic Men det er jo mildt sagt uinteressant i denne sammenheng, hvis ikke bilen har fått et identitetsproblem og tror den er en 320d
GeirAndre Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 hmm.. Inst cluster- Status Error dette er instrumentet... 11 EGS signal disturbed dette er girkassa.. signal fra en føler som ikke kommer fram kanskje. kan være en styreenhet som fucker til også!
Gunnar Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Inst-clusterfeilen lukter det noe batteri/spenningsproblem av, f.eks. at den har gått tom for strøm en gang, eller har fått nytt batteri. Har du sletta alle feila og lest av på ny?
GeirAndre Skrevet Mai 6, 2009 Skrevet Mai 6, 2009 Inst-clusterfeilen lukter det noe batteri/spenningsproblem av, f.eks. at den har gått tom for strøm en gang, eller har fått nytt batteri. Har du sletta alle feila og lest av på ny? jah, enig, noen modeller som går strøm tom lagrer drøssevis med feilkoder som bare kan slettes uten at det er noe feil tilstede
Mack10 Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Skrevet Mai 31, 2009 Bumper denne opp igjen, nå viser kjølevæskelampen mer eller mindre kontiunerlig.. Er det bare termostaten som bør byttes eller noe elektrisk?
Rayb Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Hvordan er tempen på bilen? Kommer det varmluft og kaldluft når du velger det? Kan være noe så enkel som nivåføleren for kjølevesken, eller faktisk vannpumpen som er på vei til å ryke...
Mack10 Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Tempen er helt fin. Ingen varme i apparatet nei. Har du noe tips da? Kald luft er som vanlig.
Rayb Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Da ville jeg begynt med å skifte termostat, men må si jeg er usikker siden du nevner fall i turtallet og durelyder...!? Kan også være impellerhjulet på vannpumpen som har startet å gå i oppløsning slik at det kaviterer og skaper luft i systemet; har du prøvd å lufte ekspansjonstanken? Bruker bilen vann, mye hvit røyk f.eks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå