Gå til innhold

bavarian soundverks - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg installerte BSW oppgraderingspakke for høyttalere, sub m/forsterker samt Dice Ipod interface nå i helga i min E46 M3 cab. Hadde Harman/Kardon anlegget fra før, var ikke veldig imponert over dette. Når jeg fikk ut den gamle sub'en skjønte jeg hvorfor det ikke var særlig futt i denne, den er en stor (liten) vits!

Installeringa gikk veldig greit, brukte vel 10 timer på hele installasjonen, og jeg har aldri skrudd på bil før.

Tar litt tid å spille inn anlegget såklart, men førsteinntrykket er helt klart at dette spiller mye renere enn H/K pakka, og man kan gi på mer før det vrenger. Bassen blir av en annen verden.

Oppsummert så får du ikke noe High End lyd av dette kittet, men det blir mye bedre enn orginalt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt og installert DICE Ipod kit m/DSP adapter og Specdoc ashtray mount, Soundstage 1 (komplett høyttalerpakke, 10 stk.), og 108 Subwoofer upgrade i min X5. Her satt det orginalt Hi-Fi Professional Premium DSP anlegg m/org.subwoofer, et anlegg som i mine ører produserer mye "grøt"..!

Jeg er relativt kresen på lyd (har stueanlegg til 300.000.-), men jeg er intet mindre enn 100% fornøyd (Remote Punch Control Knob'en til medfølgende forsterker er et must!).

Vel kan mange eksempelvis si at USD.659.- er dyrt for en sub, men du kan jo forsøke og lage en selv som passer som "hånd i hanske" i "lomma" i bagasjen til en billigere sum....og gjøre det RIKTIG med tanke på hvor mye luft et 8" element flytter vs. plassen du har til rådighet!

Jeg har hatt 12" som ikke er i nærheten av denne i punktlighet og stramhet fra topp til bånn (men for og drepe en standard protest med en gang; ja, en 12" lager MER lyd - men vedder på at du orker høyt volum over tid i langt større grad med en sub som ikke tjater andpustent hele tida.)

Jeg tør påstå at du ikke makter og hverken lage, eller kjøpe, en annen sub til samme,eller billigere, sum som :

1. Ikke synes der den ligger i "høyrelomma" i bagasjen, og samtidig

2. Er i nærheten av punch, punktlighet, stramhet.

Jeg bøyer meg i støvet for den som motbeviser meg! :shock:

Det samme går for Soundstage 1 oppgraderingen - eksemplarisk! Poenget mitt er at alle elementene er satt sammen i en pakke spesielt for, i mitt tilfelle, X5. Det tar lang tid - særlig med tanke på at en bilkupe i utgangspunktet er et lite egnet sted for distribusjon av lyd.

Når det gjelder DICE Ipod Kit'et registrerer jeg at meningene strekker seg fra "ubrukelig" til "Genialt" Her er jeg litt todelt:

1. Integrasjons delen, altså hvor sømløst DICE Kit'et fungerer sammen med rattstyring, info på NAV/HeadUnit fungerer greit om du gidder og benytte litt tid på og sette deg inn i det - men jeg er ikke særlig imponert... :-s

2. Lydkvaliteten derimot er det ingenting og utsette på :D De som har en annen opplevelse - tenk på hvordan og hvor du strekk kablene mellom enhetene....det er relativt lett og få støy fra de svært mange meterene med strøm-/signal-kabler som er i bilen fra før. Dette alene kan ødelegge absolutt alt - forsøk deg frem FØR du setter alle deksler, førersete, lister etc. på plass igjen... :wink:

VERD HVER ENESTE KRONE :D

//Storm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...