Gå til innhold

hjullager e30 touring


Bmwnilsen
 Share

Anbefalte innlegg

du må jo av med alt av bremser, å så er det en fordel vis du har tilgang på presse.. en fagman bruker vell ca 1 time per side... er en fordel vi du bytter bremse skjold.. du kan jo lese i fliid sin proskjet tråd, han har noen bilder og forklaringer..

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mzl1mywfic9jpiyioyya.jpg

s9tuhda64ad5wkg73klx.jpg

Så tomme blir bærearmene ved hjullager skift. Bortsett fra at bremserør og klave til pendelstag for stabstag bak er montert på bærearm + håndbrekkdeler.

Av med hjul.

Fjern låseblekk som sitter rundt sekskant mutteren i senter.

På med hjul.

Bilen ned på bakken.

På med håndbrekk og bil i gir.

Løsne senter mutter.

Jekk opp.

Av med hjul.

Press sammen stempel på calipter med f.eks tvinge.

Skru av calipter.

Skru av skive. Sett på brekk.

Skru ut unbrako skruer som holder stikkaksling til flens på diff.

Løsne brekk.

Stikk en skrutrekker inn i en av bolthullene i skiven og juster ned håndbrekket, slik at det ikke ligger innat lenger.

Skru av skive.

Fjern senter mutter.

Sett på en avdrager og press ut stikkaksling.

Bank ut nav fra baksiden (ikke siden med bolthull).

Fjern segringen som holder hjullager på lass.

Bank ut hjullager fra baksiden.

Montering i omvendt rekkefølge. Lager og nav skal presses på plass igjen. Etter boken ikke bankes inn igjen. Men det går jo. hehe

Har lite av forklaring hva hjullager bak angår, men har en god en for hjullager fremme på lager. Ikke relevant her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen hjertelig takk for utrolig god forklaring:D

hjullageret bak på ene siden er klin gåent:P

lønner seg vel egentlig å bytte begge men pytt pytt.. hehe det var jo egentlig ikke store jobben, har jo tilgang på løftebukk og alt verktøy så:)

er det vanlig at hjullagerene er dårlige på disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri brukt å ta av bærearmen av bilen for å bytt noe hjullager bake på E30.

Bruker 30min å bytt hjullager bak på e30 uansett om det er trommel eller skivebremser bak.

Bruker luft presse.

da slipper man også luft bremser som er Ekstra jobb og av med handbrems skoan.

Husk på når du skal skru fast drivakselen til kardangen så skal det etter teites etter 10mil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...