Gå til innhold

m50b25 motor som blir helt blir sløv og mister effekten!

EyeLeSS
 Share

Anbefalte innlegg

hei. har en e34 525iA med m50b25 VANOS som blir helt sløv og mister helt effekten under køyring!

den oppfører som omtrent som en moped som får alt for fet blanding og går omtrent like godt :P vist jeg gir full gass skjer det ingenting omtrent.. turtallet forblir det samme og det eneste som skjer er at den buldrer og bråker mer før det kommer et lite napp omtrent, og den skyter fart som normalt!

hadde misstanke om at det kunne være en tennspole som holdt på å takke for seg, så jeg nappet ut en og en imens den gikk på tomgang, og da gikk den skikkelig ugjevnt på tomgang. noe den ikke gjør til vanlig.. tomgangen er alltid stabil og fin, så virker ikke som det var problemet :?

noen som har noen gode råd om hva det kan være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikkje sjekket lamdaen enda! hva slags signal skal denne gi ut? 0,1 - 1V?

hmm, så det er forskjell på luft MASSE måler og luft MENGDE måler altså? :P har alltid trodd det bare forskjellige navn folk brukte på en og samme ting :P

men ja, vist jeg husker rett så var det KN filteret dekket med luftfilter olje! men hvorfor f... selger de slike filter da på GS og andre bmw butikker viss det kan skade luft mengde/masse måleren? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye som blir solgt som du må ta risikoen på eget ansvar når du monterer :)

Lambdaen skal ha en utgangsspenning mellom 0.01 og 1V

Motstanden skal henholdsvis være 1-15 ohm

ok takk for det;)

går det bra om jeg napper ut kontakten til lmm for å sjekke om jeg får samme problemene da? om det er skadelig på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du gjøre. Den skal tåle å kjøre uten lmm for en stund :)

får prøve det da! :)

fant en tråd på pure-pf sitt forum om en som hadde samme problem som meg, der trodde de kansje temp føleren i innsuget kunne være synderen! kansje det er verdt et forsøk å bytte ut denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke finner det ut ved å koble ut lmm og måle lambda, så ville jeg tatt en diagnose.

Blir fort dyrt å skifte ut deler du tror det kan være.

ja det er sant! :)

kansje et dumt spørsmål, men hvor finner jeg kontakten til lamdaen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...