EyeLeSS Skrevet Mai 7, 2009 Share Skrevet Mai 7, 2009 hei. har en e34 525iA med m50b25 VANOS som blir helt sløv og mister helt effekten under køyring! den oppfører som omtrent som en moped som får alt for fet blanding og går omtrent like godt vist jeg gir full gass skjer det ingenting omtrent.. turtallet forblir det samme og det eneste som skjer er at den buldrer og bråker mer før det kommer et lite napp omtrent, og den skyter fart som normalt! hadde misstanke om at det kunne være en tennspole som holdt på å takke for seg, så jeg nappet ut en og en imens den gikk på tomgang, og da gikk den skikkelig ugjevnt på tomgang. noe den ikke gjør til vanlig.. tomgangen er alltid stabil og fin, så virker ikke som det var problemet noen som har noen gode råd om hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLeSS Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 ingen? kan problem med LMM føre til slike symptom? for jeg synst jeg kan huske problemt kom en stund etter jeg skiftet til KN konfilter muligens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Om du har klint inn KN filteret med masse olje, så kan Lmm takke for seg. Kan også ha noe med lambdaen din å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Hvis det er luft masse måler og ikke luft mengde måler kan LMM ta skade ved bruk av K&N filter. Dette kommer av at filtrene er satt inn i en spesiell type filterolje, denne oljen kan man risikere ødelegger LMM over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benny Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 har du sjekka lamda?. hadde samme probleme selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benny Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 oi,mangen like svar på en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLeSS Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 nei har ikkje sjekket lamdaen enda! hva slags signal skal denne gi ut? 0,1 - 1V? hmm, så det er forskjell på luft MASSE måler og luft MENGDE måler altså? har alltid trodd det bare forskjellige navn folk brukte på en og samme ting men ja, vist jeg husker rett så var det KN filteret dekket med luftfilter olje! men hvorfor f... selger de slike filter da på GS og andre bmw butikker viss det kan skade luft mengde/masse måleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Er mye som blir solgt som du må ta risikoen på eget ansvar når du monterer Lambdaen skal ha en utgangsspenning mellom 0.01 og 1V Motstanden skal henholdsvis være 1-15 ohm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLeSS Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 Er mye som blir solgt som du må ta risikoen på eget ansvar når du monterer Lambdaen skal ha en utgangsspenning mellom 0.01 og 1V Motstanden skal henholdsvis være 1-15 ohm ok takk for det;) går det bra om jeg napper ut kontakten til lmm for å sjekke om jeg får samme problemene da? om det er skadelig på noen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Det kan du gjøre. Den skal tåle å kjøre uten lmm for en stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLeSS Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 Det kan du gjøre. Den skal tåle å kjøre uten lmm for en stund får prøve det da! fant en tråd på pure-pf sitt forum om en som hadde samme problem som meg, der trodde de kansje temp føleren i innsuget kunne være synderen! kansje det er verdt et forsøk å bytte ut denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Om du ikke finner det ut ved å koble ut lmm og måle lambda, så ville jeg tatt en diagnose. Blir fort dyrt å skifte ut deler du tror det kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLeSS Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 Om du ikke finner det ut ved å koble ut lmm og måle lambda, så ville jeg tatt en diagnose.Blir fort dyrt å skifte ut deler du tror det kan være. ja det er sant! kansje et dumt spørsmål, men hvor finner jeg kontakten til lamdaen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Kontakten til lambdaen sitter på ECU i bakanat av motorrom bak filter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå