Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

fått fyra ennå? :D

Har ikke blidt gjort noe i det siste... har vert på ferie + at jeg har reist offshore så er ikke hjemme igjen før 2 uker. Men nå har jeg hatt en stor bestilling ifra PPF og Maxam-tuning så nå skal jeg ha alt jeg trenger for å bli ferdig! Blir å få start på motoren med org sprut når jeg kommer hjem så skal jeg bygge grenrør til turboen og få gang på den :)

tøff bil! enkelt, utn mye tjafs, bare lav, tøffe hjul og mye motor Kan hende du har skrevet det, men har du noe effektmål?

Takker for det! Har ikke helt komt til utseende enda, skal få gang på alt og se til at alt virker og i det hele tatt lære meg og kjøre bilen før jeg legger noe i utseende. Dette blir en bil jeg kommer til å ha i lang tid så ingenting haster for jeg blir nok aldri "ferdig" med den alikevel :P

Jeg har ikke satt målet mitt på hk så veldig høyt for 600hk i en 1100kilos bil er mer en nok power til å gjøre hva som helst. Jeg har heller satt målet til å ha en holdbar og kjørbar motor med rask spool up og langt register. Håper på og ha 1 kilo trykk 3000/omdr og at kurva holder helt til 6500/omdr, turtallsperra blir satt på 7000/omdr. Har jo valgt en ganske "liten" turbo med rask spool up, men som kan levere helt opp til 650hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbake meldinger :)

Håper på at pakken ifra PPF er komt til jeg kommer hjem, da blir det bygging av grenrør til turboen å få ferdig trykkrøra. Skal også bestille bur ifra pedersen-racing i dag, det blir helbur med alle forsterkningene som er å få.

spruddel: Tror ikke tanken på salg kommer til å komme de første årene nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det julaften igjen, kom hjem i dag og da var det bare til og sprette pakker :D Har det meste til og bli ferdig nå så da er det bare til og stå på og jobbe! Har noen uker til rådighet så skal ha start på motoren i løpet av 3 uker!

Litt bilder:

Har sveisa meg olje catch tank i syrefast mangler bare og sveise inn en AN12 inngang, den andre tanken er catchtank til radiatoren.

tztpyzip42ym3e41x15s.jpg

PPF 50mm Dumpventil

uzlq8apxhvdjkqvlripp.jpg

Div.

k6nkkwx6k7colxlf2q9q.jpg

Rustfritt tilbehør til turbogrenrør

fwxrfo0sejzsfsir8u6d.jpg

Trykkrør

0d3ip367icmzzs5zctqs.jpg

Audi 115R Coiler holder til 300hk pr sylinder!

mwtpb256m6jj1j2nux55.jpg

Autronica ladetrykksventil som styres av sputet, gir raskere respons grunnet WG holder lengre stengt for å raskere bygge opp trykk!

576252itlnze1dfhw63j.jpg

Div. målere Turbotrykk, Oljetrykk, Oljetemp, A/F måler, Vanntemp, bensinmåler

3p3fcsr6iyd0yxp1gvcr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nå gitt, begynner å ligne noe nå!! Håper du snart får start da, hva skal du resten av vinteren da? sveise grenrør? :lol:

Hehe! E jo fortsatt møkje å jer på da :) å bygge grenrør e jo ikkje gjort i ein fei heller nei, + at det ska byggast bur, koblast datasprut og mappast osv. Ska levera dashen og dørtrekk inn t floking og men må vel t stavanger og få det gjort.. Kor gjore du det Leif Harald?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sant det, alt tar tid. Eg sendte d øve te racefix i stavanger så for eg øve å henta d ei uka ittepå :)

Okey nice, får vel levera de inn t dei eg og snarast.

Imponerande bygg! gler meg til å følge med på tråden.

Kor på vestlande du bor?

Takk for de! :) Holder til på Karmøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...