Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Ser veldig bra ut, men det er lite vits med den lille kaliperen på den store skiva når det er så mye mer igjen å bite på ;)

Klart det er vits...

Ytterdiameteren er jo større på E90 enn E36, så selv om kaliperen ikke biter på hele skiva så gjør den en bedre jobb på denne skiva. Men at en annen kaliper som dekket hele anleggsflaten på skiva kunne gjort en bedre jobb - det er jo en helt annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut, men det er lite vits med den lille kaliperen på den store skiva når det er så mye mer igjen å bite på ;)

Tenker jeg drar bilen min en tur til deg når mine tårn bak må flyttes innover også :P

Hehe, så sant så sant :P Men blir vel kanskje kvitt varmen litt fortere? :) Var noen skiver jeg hadde liggende så da ble det de ;)

Ja, er bare å ta turen det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette såg veldig bra ut rayman, jeg liker oppgraderingene du gjør på denne bilen, helt i min smak!

Sveiset du inn den 3bolta sidefestet på diffen inn i traversen eller laget du et annet feste i front? Var det nødvendig å må flytte demperen i toppen?

Takker for det :) Det er sveisa inn 3bolt fest fra 5-serie ja, er peebee som har gjort denne jobben. Måtte flytte demperene i toppen pga. fjærene stanga i karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? BMW leverer jo større skiver bak enn foran på flere modeller. Regner med det er en grunn til det?

Hvis skivene bak ikke er ventilerte bruker de å være større i diameter ja. Om de er ventilerte, har det ingenting for seg å ha større skiver bak enn foran. Er frambremsene som stopper bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ventilerte bak også, så hvorfor gjør BMW det hvis det ikke har noen hensikt..?

Jeg tror rett og slett BMW ikke har så mye greie på bremser i det hele tatt. Toyota Corolla har jo hatt trommelbremser bak i alle år, og de har jo bremset så bare det de.

Kanskje fremtiden består i å kun ha bremser foran, siden bakbremsene ikke bremser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol pedi ;) Men ta denne bremsedebatten en annen plass :)

Etter 350 å noe dager starta skiten og :) Nermer ser noe nå, kun småtteri som gjennstår som oljeslift å 4-hjulskontroll. Så blir det kanskje en tur i bremsebenken på stord i starten på neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som mener at store bakbremser er tull må sette seg litt mer inn i bremebalanse oss, ja majoriteten av bremsekraften er foran, men om bilen skal sette seg under brems er det viktig at bakbremsene også bremser mye, da blir bilen mye mer stabil og bremser raskere.

Store skiver og kalipere bak er også Pga bmw sitt anti-spinn system som bruker kalipere bak, på vinteren kan det ofte bli litt varmt der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...