Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Tok en kjangs å meldte meg på tidlig til årets høydepunkt E30Meet 2015, før jeg fikk ordna fri frå jobben. Det gikk heldigvis i boks å fri har jeg fått :smile: Så da er det på tide å gjøre unna litt oppgraderinger til sesongen, for det trengs selv om 2014 gikk over allforventning å var den mest vellykka sesongen til nå! Men har en liste over ting som kan forbedres.

 

-Kjølesystemet må oppgraderes da den går varm etter eit par runder med hardkjør så for å slippe å ha en runde med nedkjøling så må det oppgradering til.

-Håndbrekket er litt slarkette å fungerer ikke 100% så må ha ny pumpe å enveis ventil i systemet.

-Diffen begynner å bli dårlig så denne må strammes opp med ny innmat.

-Litt tynn lyd fra bilen så må gjøre noe endringen med eksosen for å få noe mer krutt!

-Første sesongen med problemer med varm servo olje, fikk orden på det med quick fix på treff, men skal montere kjøler på systemet for å luke vekk problemet.

-For mye camber på bakstillinga, får ikke justert camberen nok så blir mye dekksløs med møster igjen på halve mønsterbanen. Må en operasjon til i bakstillinga for å få orden på det.

 

Da er planene klare å bare å hoppe i det ;) Mye av delene er allerede handlet inn så har son smått begynnt på første punkt å fikse opp i kjølesystemet

 

Nye Griffin radiator vs gamle, nye er over dobbelt så tykk :)

 

post-45373-0-20698100-1425677654_thumb.j

 

post-45373-0-68952800-1425677656_thumb.j

 

 

Hjemmesnekkra løsning med Flex-a-lite vifter

 

post-45373-0-68142500-1425677655_thumb.j

 

 

Har kappa reint frammi der for å få plass til radiatoren.. Er i gang med å bygge opp igjen rammeverket.

 

post-45373-0-62628600-1425677657_thumb.j

 

 

Nedre feste for radiator å intercooler

 

post-45373-0-87689700-1425677658_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan ikkje huske og ha sett deg på Våler? Personleg synst eg den bana er mykje kjekkare enn Rudskogen! Litt meir utfordring! :)

 

Stemmer har ikke vært der med bil :) Var for noen år siden bilen skulle være med men fant ikke ut hva som var feilen å holdt på i dager å prøvde ALT. Fant ut feilen når jeg kom hjem fra Våler etter eit tips, det var dårlig kontakt på chippen til sprutet :P Men ja Våler ser ut som en grei bane, men er litt farlig med de sandfellene rundt banen. Mange som ender på taket der gitt å har selv vert passasjer å endt på taket :) Hadde vert gøy å tatt turen, vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer har ikke vært der med bil :) Var for noen år siden bilen skulle være med men fant ikke ut hva som var feilen å holdt på i dager å prøvde ALT. Fant ut feilen når jeg kom hjem fra Våler etter eit tips, det var dårlig kontakt på chippen til sprutet :P Men ja Våler ser ut som en grei bane, men er litt farlig med de sandfellene rundt banen. Mange som ender på taket der gitt å har selv vert passasjer å endt på taket :) Hadde vert gøy å tatt turen, vi får se :)

Det er litt av grunnen til att eg liker den bana, man må faktisk ha kontroll å kunne legge bilen der man vil eller så kan man ligge dårleg an...

Rudskogen har jo minimum 15 meter plass der man har høge hastigheter, da har man god nokk plass å leike seg på att det ikkje blir så vanskelig men for all del ikkje missforstå, den er dritkul og mange prestasjoner der ser man sjelden i resten av verden :P

Den sandfella er dritskummel, man må berre prøve å kjøre rett fram i den vist man ser att man må av bana sjølv om det ofte blir liten tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...