Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

lamellen som sto feil vei?

Nei, det er jeg ganske så sikker på at er rett, men om den er feil vei vil det da være slik at girkassen ikke vil av? Slik det er nå kommer den 1cm ut så er det bomm stopp, kan snu den rundt frem og tilbake lett som det, men den vil ikke lengre utover.

Er også en skrapelyd (høyfrekvent) som kommer fra svinghjul/cluchen en plass, jeg tenkte dette kunne være det dekselet som er mellom kassen og blokka.

PS! Den lyden var der ikke ved aller første oppstart den kom liksom plutselig, ca. 20 sek etter motoren var startet og gikk..

Noen som har noen ideer?

sector59 om det sier deg noe så ble lamellen montert med det minste utstikket (tegning) inn mot motoren og det lengste mot girkassen..

eb6teklv7veueemxc071.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal eg vedde mye penger på den står feil vei, har nemlig godt på samme smellen selv :) Da sjedde de etter 3 min på tomgang. Hørte etter med stetoskop å mistenkte lagrene, men igjen siden det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ høyfrekvent så hadde eg mine tvil. Men heiv de av like vel. Å der va alle lagrene gåne pga blåsesand (som eg 110% sikker på ikke kom der av meg!!!) Men jeg hørte lyden Selv om alle unntatt et ramelager var på. Heiv av kassen, å såg at det senter stykket tok borti utløserlageret. Å teiningen på spec lamellen min viser at den lengste siden på akselnavet (?) skal inn mot motor. Så eg fikk hakeslepp når eg såg det. DET LØNNER SEG IKKE Å FÅ ANDRE TIL OG GJØRE NOE, DU KAN GJØRE SELV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja da kan jeg bekrefte at lamellen sto FEIL VEI :oops: det sto heller ikke på lamellen hvilken vei den skulle , men var egentlig ganske heldig for det kunne ha gåt verre for seg enn det gjorde, utstikke var såpass kort at det såvidt tucha borti flensen på girkassa slik at lyden kom.

En kompis monterte den også feil vei og det som skjedde hos han var at hele girkassa kilte seg og på en måte sveiste seg fast så han måtte sage hull i kassa og skru av trykkplata med girkassa på for å få kassa av!

Men nå har jeg fått snudd lamellen og testet at alt er i orden så nå er det go gang :D Man lærer best av sine feil og jeg gjør iallefall ikke den samme feilen om igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lengste utstikket skal mot motoren!!!

Men husk, på f.eks en sinter lamell skal utstikket ut mot girkassa! :D

Hva slags clutch skal du bruke?

Hmm ?!?! nå er jeg forvirra for det er sinterlamell...

Har foreløbigt satt på en Sachs 731 trykkplate med 4-pucks lamell som jeg hadde liggende, men skal ha tilton med tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ght=lamell

Jeg montere min sinter i går med den utstikkende biten mot kassa, jeg har nettopp ute å kjørte og det fungerte utmerket.

De 4sinter lamellene jeg har montert har blitt satt i med stikken mot kassa, fungert hver gang. Se også hva svensken skriver i posten over.

Jeg bruker Sachs 618 trykkplate, med M20 svinghjul og 4-pads sinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå må jeg innrømme at jeg er litt forvirret! sendte pm til rayman om at jeg satte inn lammellen "feil vei" jeg også...

men nå viser det seg at både jeg og rayman hadde satt den inn riktig?

min er med splines utstikket mot girkassa!

er min clutch på bildet.. 240mm 4-pucka lammel med 618 trykkplate..

9jovkk977ayq6xztdalk.jpg

blir vi alle enige? hva er riktig og hva er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...