Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Litt lengre bak i tråden så jeg at du hadde festa en pumpe e.l ved bunnpanna? Er dette til turbo retur?

Det er en oljepumpe for retur fra turbo ja jeg skulle bruke da jeg hadde planer om å ha turboen montert nede, men de ble det jo ikke noe av :)

Veldig pen og ryddig bil du har fått deg! Smile

Blir bra når du får oppi turboen..

De knappene du har med ignition og startknapp og det der, vanskelig å koble opp, hvordan har du gjort det?

Takker for de :)

Det startknapp opplegge var tilkobla når jeg kjøpte bilen så er ikke så kjent med det, men jeg har sett det blir solgt på Biltema og da tror jeg det kommer i eit sett med alt du trenger ledninger og relè + koblingskjema. Så må vel leke litt elektriker og måle litt så tror jeg ikke det skal være så vanskelig. Det blir kobla slik at du fortsatt bruke nøkkelen og vri tenningen til hakk 2 for å starte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro og se gamle bilen sin igjen,ikke minst hvor bra den har blitt :D

Startknappen koblet jeg etter eget ønske,med tanke på at det var skilter på bilen,og ikke minst for forsikringen sin del. Så orginal nøkkel må brukes for og gi strøm videre til startknapp.

De knappene du har med ignition og startknapp og det der, vanskelig å koble opp, hvordan har du gjort det?

Takker for de :)

Det startknapp opplegge var tilkobla når jeg kjøpte bilen så er ikke så kjent med det, men jeg har sett det blir solgt på Biltema og da tror jeg det kommer i eit sett med alt du trenger ledninger og relè + koblingskjema. Så må vel leke litt elektriker og måle litt så tror jeg ikke det skal være så vanskelig. Det blir kobla slik at du fortsatt bruke nøkkelen og vri tenningen til hakk 2 for å starte bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk eit lite :shock::shock::shock: i garasjen i dag da jeg testa kompresjonstrykket i sylinderene, skulle skru til en plugg å når jeg teita til så "KNAKK" det!! (før momente) og jeg var sikker på at nå sprakk toppen eller at gjengene tok kvelden å at nå flyr tusenlappene... Men "heldigvis" om man kan si det så var det bare pluggen som var revnet på midten, litt letta da kan du si :D:D

Plugg uten gjenger hmmm :?

sx53v06adymf95ayjx4q.jpg

Hadde forøvrig flax for det kunne jo ha vert at den satt noe inni helvette fast, men etter at det knakk så fikk jeg ut pluggen hel uten at jeg viste det var den som var feilen. Kikken ned i plugghullet, men kunne verken se sprekk eller dårlige gjenger så kjørte pluggen ned igjen og skrudde prikkelitt til så kom den opp halv. Heldigvis gikk det ganske greit og få den opp da jeg laget meg eit lite verktøy som gjorde susen. men det er siste gang jeg kjøper noe "billigplugg" iallefall!

Kompresjonstrykket i alle 6 sylinderne var forøvrig fra 12.5-13 bar :)

nitorwatpr0f8mcuvjss.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluskivå virke bra, blei tight og fin styring me den :)

Good, jeg som har fått lagt de.

Lurte på å få en 10-20 kjøpere å få produsert opp en del.

Meine å ha hørt at E36 clutchslaven har lenger pinne enn e30, at ein derfor kanskje må/bør bruke fra E36.

Motoren din ser steinbra ut =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluskivå virke bra, blei tight og fin styring me den :)

Good, jeg som har fått lagt de.

Lurte på å få en 10-20 kjøpere å få produsert opp en del.

Meine å ha hørt at E36 clutchslaven har lenger pinne enn e30, at ein derfor kanskje må/bør bruke fra E36.

Motoren din ser steinbra ut =)

Er bare til å starte masseproduksjon det :)

Jeg bruker clutchslave som hører til kassa E36 M3.. så ikke vet jeg skal prøve med og forlenge en ekstra jeg har liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...