Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått tilsendt map fra andreas nå fra ppf, men har ikke fått gang på motoren enda.. TPS virker som den skal, jeg har rett temperatur ifra alle følere, bensinpumpe går og alle 6 dysene gir fuel, jeg har gnist på alle 6 coilene, men ingen start :? Er ikke tegn på noe liv en gang. Synest forresten at det kommer lite fuel ut dysene når jeg kinner, er jo såvidt jeg kan se at pluggene er våte etter 10 sekunder med kinning.

Mappet skulle være for E85 og jeg beskrev til dem hvilke følere, dyser jeg bruker osv.. Så jeg har satt i 1000cc dysene og tømt tanken og alle bensinslangene for 98 blyfri og helt på E85.

Jeg har jo hatt start på motoren før, men nå har jeg skiftet bensinpumpen til en ny Eliminator pumpe og lurer på om det kan være noe med den? for jeg har kanskje ikke har høyt nok bensintrykk? Får ikke utslag på bensintrykk måleren når jeg kinner og det mener jeg at jeg hadde før jeg bytta pumpa.

Når jeg skrur på tenningen så starter bensinpumpa som den skal i 3-4sec og stopper, men høres ikke helt bra ut.. Når jeg kinner starter pumpa og etter jeg slutter og kinne så skrangler pumpa i par sekunder etter før den stopper..det høres ikke helt bra ut.

Jeg har prøvd og koble fra bensinslangen ut av pumpa og satt 12volt direkte og da pumpa den som bare det 1liter på 3-4sekunder. Men den skrangla ikke når jeg stoppa den så jeg lurer på om det er noe galt med den når det blir trykksatt?

Noen formeninger her? Tenkte jeg skulle prøve startgass før jeg ev. bytter pumpa tilbake til A1000 pumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var problemet løst og motoren starter og går helt fint :D :D

Problemet var at bensinpumpen ikke fikk nok strøm, den fikk bare 2-3volt så det var også grunnen til at det var så merklig lyd fra pumpen.

Skal se om jeg får lagt opp en film i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er film første gang ut av garasjen 2010 :)

Får takke Leif Harald for den super filminga :)

Er bare noe småtteri som gjenstår nå før det kan bli mapping. Må få lufta systemet skikkelig og heise bilen litt pga. den tar borti skjermen når jeg svinger, høres på filmen. Alt trykket går i wg nå så skal teste med trykk senere og få en litt bedre film med litt mere turbostøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...