Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

var karossen din renska for ledninger når du fikk den? Snakka med jens idag, og han hadde jo bygd nytt motor nett, hadde ikke benytta seg av org motor stikk eller noe som helst fra det orginale.

Stemmer det er helt renska, har ingenting å si for meg for har gjort det på samme måte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var karossen din renska for ledninger når du fikk den? Snakka med jens idag, og han hadde jo bygd nytt motor nett, hadde ikke benytta seg av org motor stikk eller noe som helst fra det orginale.

Stemmer det er helt renska, har ingenting å si for meg for har gjort det på samme måte selv.

nei greit for deg som har banebil, eg vil helst at di orginale varsle lyså og ska virka 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har eit spørsmål her som jeg lurer på.. Jeg skal montere en ekstra catch/matetank for fuel og tenkte og bruke A1000 pumpe som matepumpe, vet den er overkill, men nå har jeg en liggendes..

Bruker A1000 pumpe som matepumpe og Eliminator pumpa som hoved begge gir ut 3bar på 12volt.

Hva vil skje når disse kommer i serie? Blir trykket dobblet?

plnu2ox8f1ehn9fw6yoy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiert frå ett aent forum

Hei.

Hvordan du skal koble to pumper er avhengig av hvilken type pumper du har.

Har du ei fødepumpe (lav-trykkspumpe) og ei høytrykkspumpe skal disse koples i serie.

Har du to høytrykkspumper så SKAL disse koples i paralell, hvis disse koples i serie så vil du få omtrent dobbelt så høyt trykk som du skal, samt at "fløden" kommer til å reduseres. (dette pga at da vil den første pumpa gi ett trykk på ca 5 bar, og da vil den neste pumpen heve trykket fra 5 bar til 10 bar.... i teorien...)

håper dette ikke ble forvirrendes, men pumpene skal altså stå i paralell så lenge det er to høytrykkspumper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit spørsmål her som jeg lurer på.. Jeg skal montere en ekstra catch/matetank for fuel og tenkte og bruke A1000 pumpe som matepumpe, vet den er overkill, men nå har jeg en liggendes..

Bruker A1000 pumpe som matepumpe og Eliminator pumpa som hoved begge gir ut 3bar på 12volt.

Hva vil skje når disse kommer i serie? Blir trykket dobblet?

plnu2ox8f1ehn9fw6yoy.jpg

Du får ikke trykk i matetanken din, så lenge du har retur til hovedtanken.(med mindre du har ekstremt liten retur slange). Når du kjører A1000 pumpa uten trykk kommer den til å levere seriøst mye bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det svaret du har fått angående pumpene dine fra det som er klippet ut fra et annet forum er forsåvidt riktig i seg selv, men dette gjelder ikke din problemstilling! om pumpene hadde vært "innline i serie uten catch" så hadde det blitt slik! men du har en catchtank som oppløser dette! en tummel finger regel er at du må ha et overløp fra catctanken som har like stor overløp kapasitet som pumpen din har kapasitet til å levere inn slik at det aldri blir noe nevneverdig trykk i systemet! vis du har an10 som går ut ifra A1000 pumpa inn til catch så må du ha det også eller stør på overløpet ut ifra catctanken tilbake til fuelcell med utlufting! altså eliminator pumpa suger ut ifra catch uten påvirkning ifra A1000 pga at catchtanken blir et reservoar som kun sørger for at Eliminatoren alltid har bensin og ta ifra uansett situasjon (brems,gass,sving)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det svaret du har fått angående pumpene dine fra det som er klippet ut fra et annet forum er forsåvidt riktig i seg selv, men dette gjelder ikke din problemstilling! om pumpene hadde vært "innline i serie uten catch" så hadde det blitt slik! men du har en catchtank som oppløser dette! en tummel finger regel er at du må ha et overløp fra catctanken som har like stor overløp kapasitet som pumpen din har kapasitet til å levere inn slik at det aldri blir noe nevneverdig trykk i systemet! vis du har an10 som går ut ifra A1000 pumpa inn til catch så må du ha det også eller stør på overløpet ut ifra catctanken tilbake til fuelcell med utlufting! altså eliminator pumpa suger ut ifra catch uten påvirkning ifra A1000 pga at catchtanken blir et reservoar som kun sørger for at Eliminatoren alltid har bensin og ta ifra uansett situasjon (brems,gass,sving)!

Skjønner, da vil catchtanken være full hele veien uten at det vil være trykk så da blir det slik som dette?

jkssefpq799ybsxkgcts.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei m20b25turbo skal koble det sånt :)

Men skal få tak i en matepumpe da som ikke gir trykk for varm bensin vil vi jo ikke ha noe av :)

Noen som vet hvor de selger matepumper? gjerne med mulighet til å koble på an fittings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...