Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut som Eliminatorpumpa har tatt kveld etter smellen :S Får bare eit lite "klikk" ifra den når jeg spenningsetter den.. Bytta til A1000 pumpa å da ble det gang så hadde start på motoren nå nettopp :)

Venter på baklokk til diffen fra gs så blir drivlnjen komplett.. det som gjenstår utenom det er å lage ferdig trykkrøra og sette på gjøre ferdig eksosen.

Litt kjipt meg den bensinpumpa da siden jeg ikke kan ta ut full effekt med A1000 pumpa, får garantert ikke no ny Eliminatorpumpe i hus nå før mapping så får nok heller bruke den så langt den holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600+ på hjula, 700 i motor på E85 ja

Snakka med ppf om garanti på pumpa og de sa at det var ingen som hadde fått igjen noe pumpe på garantien! Aeromotive de sendte kun en pose med skit som de skylte på.

Så det der gidder ikke jeg å bale med så skrudde opp pumpa og fant feilen!

Får prøve og lime den på igjen og satse på at den virker.

z3k43b7hlvy1a3ht5w37.jpg

iloa3cst2zdl3dh87toz.jpg

0f4c2fxstas390p06b3s.jpg

ivqqfauqvgtmw8s98ze8.jpg

rg07fbtltzp7ehsyx7me.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om den går i stykker igjen og du ødelegger motor?

OM pumpa skulle ryke igjen under kjøring, vil bensintrykket stupe og den vil kanskje gå magert i 1sek før den ikke får mere bensin og stopper..

Så JEG tror ikke motoren vil ta skade av det.. Men er kanskje noen andre som har en annen teori? Er verdt og tenke på iallefall Azeton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en volvo 740 som plutselig begynte og gå magert i noen sekunder.

Kan du hende har så høytbensinforbruk at den bare stopper?

Eliminator er en trykkpumpe og hvist den stopper kommer trykket til å falle momentant og da tror jeg dysene ikke klarer å levere nok fuel til å få antenning og motoren stopper.

Er ikke så redd om motoren går magert i noen sekunder heller du får ikke hull i stempla bare på noen sekunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en volvo 740 som plutselig begynte og gå magert i noen sekunder.

Kan du hende har så høytbensinforbruk at den bare stopper?

Eliminator er en trykkpumpe og hvist den stopper kommer trykket til å falle momentant og da tror jeg dysene ikke klarer å levere nok fuel til å få antenning og motoren stopper.

Er ikke så redd om motoren går magert i noen sekunder heller du får ikke hull i stempla bare på noen sekunder :)

Det går dessverre fortere enn du aner..

Om du har fullt spett og bensintrykket synker litt så er det ikke sikkert du merker det før det er for seint.

Virker som enkelte har problemer med pumper og E85. E85 er veldig hard på pumpene.

Anbefaler en pumpe som er godkjent for E85 - disser her f.eks. http://www.fuelab.com/

De kan også styres av sprutet med PWM-signal slik at de ikke går på fullt spett når det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 og 325 har samme aksler og knuter. Orginal bakstilling tåler MYE så lenge du kjører forsterka trykkplate og sinter lammel. Det er di 3 plata klutsjene som dreper drivverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp i døra her har holdt på i hele dag :)

Fekk sveist ferdig trykkrør i dag ja og eksosen er så og si ferdig! Siste del er 4" som stikker ut av karosseriet :)

Har hatt start, men må få lufta skikkelig i morgen for den går seg varm.

Ellers er alt så og si klart og så lenge det ikke er noe alvorlig ang at den går seg varm så blir det mapping på tirsdag :)

2sbxhh16ffp82heut4yw.jpg

tmm9yygjzxnr69wkgav8.jpg

38bqup7tvz77p7b5z8bt.jpg

h78cxel5kdi2up4xh4ub.jpg

9k3kzn2268an4z6hr80n.jpg

Eit spørsmål ang. eksosen.. har tenkt og kleise på og tette rundt eksosen med Wurth karosseritettningsmasse, men er usikker på hvor varm eksosen blir rundt der.. På den andre bilen når motoren var varm og jeg hadde kjørt en tur så kunne jeg fint holle handa på den utvendige delen tipper den var mellom 50-70grader..

tw2r1rrhvg2eaows3yw5.jpg

ciwz76fugmk5fhc99obo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...