Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

smertegrense på 1,5 bar? hvorfor? :D må jo ikke gi deg før du har minst 2 bar :D

Heheh, forhåpentligvis slipper jeg å tyne motoren til mere en 1.5 bar ;)

motorer tynes ikke. di elsker alt over 2 bar!

mitt ordtak har alltid vært : alt under 2 bar er undertrykk! :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og bremsa i dag, men de gikk ikke helt etter planen, kom ikke i mål med andre ord..

Først gikk det bra og tallene kom flagrende, men så fikk vi plutselig tenningsbank på alt over 5500omdr. Kjørte BP7ES plugger med 0.5mm gap og prøvde og bytte til BPR8ES med 0.5mm gap uten nytte.

I tillegg til dette så må wastegaten være for liten for den klarte ikke å holde trykket nede. Klarte ikke å holde trykket nede under 1.5bar fra 6000omdr og opp, dette med full åpning på wg. Trodde nå Tial 44 skulle holde til rundt 700hk jeg? Har 42mm rør fra grenrør inn på wg og 46mm ut, det er samme dimensjonene som på sveiskoblingen til wg`en.

Har iallefall fått en kjørbar bil nå enenste som er kipt er at vi måtte sette turtallsperra til 5500, men er nå litt å leke med har ca 430whp og 530wnm ved 1.4bar på 5500omdr som var max uten tenningsbank. Dette uten finjustering så kunne nok hentet en del mer hk, men må i benken igjen alikevel når problemene er løst.

Holder på og laste opp en liten film av bremsing så skal få oppdatert med film og bilder i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka i all verden som gjør den banker da? huske ikkje ka tenning du hadde eg, men med solid tenning burde det vel ikkje vær nødv å banke pluggene såpass? målte du eksos temp el mottrykk?

den rive vel laust litt allikevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på ka tenning vi kjørte er han som mappa som styrte han prøvde nå alt mulig til ingen nytte, målte ikke noe eksostemp eller mottrykk nei. Men virka nå så eksostempen var fin kunne fint holde handa på downpipen i noen sekund iallefall på det varmeste..

Dårlig bensinpumpe kan det være årsaken? Som sagt så ble jo pumpa jeg har "fiksa" av meg limte på plass den dingsen som var knekkt og pumpa virka etter det. Vet ikke hvor mye den har og si den splinten som knektes.

I dag har jeg iallfeall prøveskilt så skal testes en stripe og to :) går som pokker er bare synd turtallsperra er så lav. Får vel ta med kamera så dukker det vel opp en film og to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist det er eksoslukt du mener thomas så trur ikke jeg den lukter så veldig ;)

Her er litt bilder og film fra bremsing!

Ble som sagt bare mapet til 5500omdr grunnet tenningsbank da ca 430whp og 530wnm på 1.4bar og 5500omdr.

ulgm1iyyaufc5ifasera.jpg

jz5vbmmtpwq53n73auld.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine tall så langt. Sett på en bensintrykks måler, og ut å kjøre, så elminerer du kansje det problemet. Med lite trykk og lite fuel, blir den fort varm også.

At bensinpumpa kan være dårlig du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Yngve mener att du bør få på en bensintrykkmåler inni bilen. Så ser du om det synker. Skal stige linært med ladetrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine tall sålangt da :) Kjører du på bensin eller e85 (orker ikke begynne å leite i tråden så seint :P).

Er jo ca helt identiske tall som meg det der, bare hos meg så sprakk innsuget på 5.500rpm :) Jeg bremsa på vanlig 99 okt. Dette var også første pullet, så var helt grovmappet.

ezsgadbhhts5qtg39f8w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...