Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Slike ting er noe dritt.

Et skikkelig dataloggingssystem er gull verdt i situasjoner som dette, da kan man gå tilbake og se hva som gikk galt.

6 indviduelle eksostempsensorer på hver sylinder hjelper også veldig til å peke på hvor problemet ligger.

At du har fått ventilflyt har jeg liten tro på. Har sett to M50er med ventilflyt...de var ikke lettstartede, og da de omsider startet hørtes det ut som haglepatroner fra 1940. Stemplene var i begge tilfellene mer ødelagt enn hva som var mulig å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en kompis av meg til å sjekke kompresjonstrykket i sylinderene og resultatet ble litt forskjellig egentlig, i syl 1-4 var komp trykket jevnt på 8bar på syl.5 var det 9bar og syl.6 var det 7.5bar. Den sylideren som dysa hang seg opp og ble oversømt var syl.3..

Vet ikke hva en slik motor bør ligge på? Synest kanskje det var lavt, men har kanskje noe å si med turbokammene som står i også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg målte og di motorene jeg har målt har vert gamle og slitte imot din som er nybygd, komptrykk skal være rimelig jevne, det som er viktig når du måler er at du har like mye strøm på batt og åpent spjeld hver gang vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble målt uten at dysene sto i så er vel det samme som om spjeldet står åpent egentlig. Brurde jo absolutt fått lik måleresultat i alle sylindre så er jo ikke så bra at det varierte såpass mye. Prøvde også å måle med olje i sylindre for å se om stempelringene slipper igjennom, men det var lite minimal forandring da.

Jeg målte komptrykket når motoren var splitters ny og med org. kammer i og da fikk jeg mellom 13-14bar på alle sylindre så dette låver jo ikke bra.. Lurte bare på om det kan ha noe med turbokammene at resultatet blir anderledes. Får se mere på det når jeg kommer hjem om en ukes tid.

Snakka med PPF om dysa så jeg mente må være feil på, men det hadde de aldrig hørt om og skulle ikke være mulig få en magnetventil til å henge seg opp da måtte det heller være styringen, men de hadde heller aldri hørt om noe sånt hadde skjedd med SM4.. Så vet ikke hva jeg kan gjøre med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du levere inn bilen til mapping så blir dne ikke mappa over hele registret??? det for noe tull da ? normalt så starter man nederst på skalaen og bygger seg oppover ? det må man jo gjøre for att motoren skal virke like bra i alle turtall, pådrag ifra 5000 + osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vert hjemme på en stund så fikk ikke sett på det før jeg reise, men nå var jeg nylig og hadde meg en tur med bilen og den virka normalt nå :) Er bare skeptisk til om det kommer til å skje igjen, men det gis jo fullt utslag på air/fuel måleren så er vel bare og følge med så går det bra :)

Jeg var sikkert på det var dysa som var problemet, men etter flere tester så virker alle normalt og PPF var overbevist om at det ikke var dysa, men driveren til sprutet som var synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at det løyste seg på den beste måten!:)

Prøveskilt du kjører med eller?

Jada det ordna seg :) Prøveskilt ja.

Skal i benken igjen neste uke så da blir det gatebil i september om alt går bra.

Får finne meg noen sladdefelger og.. er dyrt og drifte med 275dekk i lengda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...