Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp starter nå etter den har fått tørka seg :)

Siden det er ingen som har kommentert bremsepapirene altså selve kurven og ladetrykket så får nesten jeg ta det opp! Selv synest jeg trykket kommer langt senere enn jeg hadde forventet.. Men det viser seg å være flere grunner til det, sist jeg hadde bilen på rudskogen når jeg kjørte på grunnmappet så var det en mye mer kjørbar motor og etter og ha studert bremsepapirene fra de to gangene jeg har vert i benken så viser det seg at ladetrykket kom ganske mye kjappere før jeg skifta wastegaten.. Hadde faktisk 60whp og 100wnm mere på 4000omdr før en hva den ble bremsa til nå! Så da må det være noe tullerusk med den elektroniske ladetrykkstyringen.. Den ble mappa med 0.5bar fjær i wastegaten og trykket styres elektronisk.

Han som mappa bilen min sa han ikke fikk trykket over 1.5bar og det skulle jo være det minste problemet egentlig.. så har sett inn en 1.5bar fjær nå og kobla fra den elektroniske styringen så skal jeg teste en liten tur bare for og se om trykket kommer rasker..

En annen ting er at jeg spurte PPF folka hva de syntes om kammene mine og de kammene jeg bruker er hvist for solide løftere og siden jeg kjører med orginale (hydrauliske) så ble det hvist ikke helt opptimalt, men var ingen problem å kjøre med.. De mente også at eksoskammen hadde for lite løft og at med deres kammer ville det bli mye bedre.

Så da har jeg noen planer for i vinter også :) tenkte og ta turen til PPF og la de montere nye kammer og mappe på ny tenker også på og bytte til vipec sprut om penga strekker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemstillinga di m.t.p kurven. Er så utrolig mye bedre å kjøre en bil med tidlig ladetrykk enn sent. Spesielt på bane.

Blir veldig masete kjøring med sent ladetrykk, og det blir veldig stress å holde oppe ladetrykket så ofte som mulig rundt hele banen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og anti-lag funksjon ville eg ikke hatt iallefall mht levetid,men er enig med deg,den var noe lav og dau under 3500-4000 ser det ut som...

Forrige gang jeg var og mappet så er hele registeret flyttet 500rpm lengre ned og det var faktisk en veldig stor forskjell så må jo være noe klur med ladetrykkstyringen.. skal sette på en vanlig justerbar og se.

Hva mener du med anti-lag funksjonen? ville du kjørt uten dumpventi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh trodde levetiden på turboen ble nedsatt UTEN dumpventil jeg?!?!

Det er vel flere positive ting enn lyden fra en dump? Dumpen min lager så og si ingen lyd så da er det iallefall ingen vits i den :P

Kobla vekk den elektroniske ladetrykkstyrignen nå og satte i en 1.5bars fjær i wastegaten, var ute og testa en tur nettopp og det ble en del bedre ja! Faens elektronik :P Nå var det likt som da jeg mappa for første gang kan jo se forskjellen på kurvene er en del forskjell ja!

npqogq5v0cmpjwjkt1vj.jpg

qg9ozmw3kpg9ellwa068.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levetiden på turboen kan bli nedsatt uten dump viss en har en geometri på luftsystemet som er uheldig slik at stor surge-effekt oppnåes ved høy belastning. Dvs at returluft fra gasspjeldet treffer kompressorhjulet med såpass stor kraft at den vil prøve å bremse/reversere rotasjonen til denne kraftigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegromt! Har lest litt nå i over 2 dager!

Er bare helt ordløs! :) Dette må være noe av det mest gjennomførte jeg har sett noen gang, av med hatten for deg! :roll::applause:

Gleder meg til og følge denne framover, kjempetakk til deg som viser alt dette! :):applause:

btw, hvor har du kjøpt lokket/systemet på oljefilter der du tar olje til turbo fra?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegromt! Har lest litt nå i over 2 dager!

Er bare helt ordløs! :) Dette må være noe av det mest gjennomførte jeg har sett noen gang, av med hatten for deg! :roll::applause:

Gleder meg til og følge denne framover, kjempetakk til deg som viser alt dette! :):applause:

btw, hvor har du kjøpt lokket/systemet på oljefilter der du tar olje til turbo fra?.

Takk for det, morsomt og høre at noen gidder og lese igjennom hele tråden :)

Lokker er kjøpt hoss bmw2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...