Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Oida, hehe :P

Kor har du handla lamellen? Er det vanleg att den skal sjå sånn ut? Eg skjønar jo att det er mykje krefter ute å går da men :P

Uhm.. nei, den skal ikke se slik ut :P Halvparten av belegget er vekk så er ikke så merkelig at den var dårlig hehe, er bare min feil at jeg har kjørt med utslitt lamell litt lengre enn man burde :P Men når man er på Gatebil så er man jo ikke der for å skru så jeg bare kjørte på hehehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, hehe :P

Kor har du handla lamellen? Er det vanleg att den skal sjå sånn ut? Eg skjønar jo att det er mykje krefter ute å går da men :P

Uhm.. nei, den skal ikke se slik ut :P Halvparten av belegget er vekk så er ikke så merkelig at den var dårlig hehe, er bare min feil at jeg har kjørt med utslitt lamell litt lengre enn man burde :P Men når man er på Gatebil så er man jo ikke der for å skru så jeg bare kjørte på hehehe :P

Hehe, blir fort sånn tenker eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har hatt av svinghjul i dag og byttet til ny slitasjeplate, satt i ny clutch og lamell. Var ute og testkjørte bilen nå og nå er det komt en vibrasjon i bilen, er helst merkbar på lavt turtall og forsvinner liksom på høyere turtall. Lurer på om det kan være kast i svinghjul/clutch? Noen som har opplevd kast der før?

Er redd Våler ryker nå :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du alusvinghjul? de skal vel balanseres når du bytter sliteflaten ut med ny, skal hvertfall det på jb racing sine. eg har hatt samme problem med risting på lavt og helt fin utover, det var svinghjulet som var kast i, det var jo et dobbelmassesvinhjul så det er jo ikke uvanlig at de ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du alusvinghjul? de skal vel balanseres når du bytter sliteflaten ut med ny, skal hvertfall det på jb racing sine. eg har hatt samme problem med risting på lavt og helt fin utover, det var svinghjulet som var kast i, det var jo et dobbelmassesvinhjul så det er jo ikke uvanlig at de ryker.

Det er alusvinghjul han har ja, ganske sikker på det er JB racing. Han har heller ikke balansert det etter bytte av sliteplate ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du alusvinghjul? de skal vel balanseres når du bytter sliteflaten ut med ny, skal hvertfall det på jb racing sine. eg har hatt samme problem med risting på lavt og helt fin utover, det var svinghjulet som var kast i, det var jo et dobbelmassesvinhjul så det er jo ikke uvanlig at de ryker.

Har JBR alusvinghjul, ja det sto at det måtte avballanseres etterpå, men det har jeg ikke tid til :/ Er nok svinghjulet som er årsaken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro av gårde til Gatebil uten bil denne gang desverre.. Dagen før vi skulle reise fikk jeg problemer med en vibrasjon i bilen etter jeg hadde skifta clutch og sliteplate til svinghjulet. Samtidig som dette så begynte motoren å oppføre seg merkelig og var treig i mellomregisteret 1-3000omdr putret og fikk feiltenning i tillegg til at den gikk magert og fikk for lite fuel over hele regiseret utenom på tomgang.

Det siste døgnet før gatebil ble de maraton med feilsøking og skruing for å prøve og finne utav feilene å få bilen klar. Fikk tak i eit nytt svinghjul og byttet og kurert vibrasjonen. Problemene med motor ble det ikke så mye tid til feilsøking, men fikk sjekket alt jeg kunne med de delene og kunskapene som var til stede.

Måtte til slutt reise avgårde uten bilen, er såklart veldig skuffet over det, men sånt kan skje.. Håper bare på å finne utav disse problemene med motoren å få den i orden til Rudskogen. Mistenker mulige feil til å være enten sprutet som kødder eller feil på veiv/kamsensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...