Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Her kjører vi en grei runde på nye rudskogen

Maken til "tullekuk" kjøring her. Full sladd gjennom sving og søndags-kjøring på strekkene. Bil nr 2 der holder på å kjøre i murveggen langs hele bakstrekka! Hvordan kan en kjøre forbi her?

Håper ikke dette var et vanlig heat, men et herjeheat.

Har nemlig tenkt å reise på at gatebiltreff igjen etter 9 år. Men er dette standaren på kjøringen, klarer jeg meg nye 9 år uten... :P

Kul er bilen din blitt hvertfall :clap: Virker som den går bra også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thune: Dette var på Drifting, frikjøring :) Er jo helt sinnsykt og se på når de driver og sladder slik gjennom hele langstrekka. Er bare noen få biler som gjør det der, og det er somregel de som også kjører pro drifting.

Du kan stille opp i Gatebiler frikjøring, der kjører folk litt mer normalt, men det går ofte sidelengs i svingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thunegutt: dra på treff sammen med Bmwccn - der er det Ordentlig kjøring og ikke noe sladding. Var ikke lov med så mye sladding på e30 treffet i år. Folk kjørte så fort de kunne, som om vi racet hverandre, det synes jeg er mest gøy! Masse sladding å sånt er dritkult å se på, og hvis man har en driftebil er det nok gøy, men synes kjøring mot hverandre, og tid er mest gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal det yngve, men sliter med å få tak i...

Kjenner en som har en, men han syns den er kjekk å ha liksom. :wink: (meg)

Men ACM har ikke de fine i glassfiber da ?

Jo, de har, men var tom da jeg spurte noen månder tilbake så de skulle produsere mere nå i August så da blir det å vente litt. Så får heller ta den ombyggingen i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thunegutt: dra på treff sammen med Bmwccn - der er det Ordentlig kjøring og ikke noe sladding. Var ikke lov med så mye sladding på e30 treffet i år. Folk kjørte så fort de kunne, som om vi racet hverandre, det synes jeg er mest gøy! Masse sladding å sånt er dritkult å se på, og hvis man har en driftebil er det nok gøy, men synes kjøring mot hverandre, og tid er mest gøy!

Det er jo nettopp det jeg har jort de siste 9 årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det var mye biler utpå banen til tider å fikk aldri noe flyt i kjøringa pga. mye søndagskjøring, aldri en runde uten gult flagg, snurringer osv.

Sitter å vurderer om å bygge bilen om til å kjøre BMW Cup.. (viewtopic.php?f=9&t=195464) Høres veldig interessangt ut å ser ut som BMWCCN kommer til å arrangere mange treff for banekjøring. Synest jeg får brukt bilen altfor lite iforhold til hvor mye penger som går med på denne hobbyen, er kun gatebil jeg får brukt den liksom.

Men er litt usikker på hvor mye som må gjøres for å få vognlisens på bilen, disse regla er ganske så ukjente for meg har bare skummet igjenom de en gang. Ser også at klubben har egne regler å er litt usikker på hvor mye motoren kan trimmes utover standard som det står.

Skal du kjøre BMW Cup du da Thunegutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det var mye biler utpå banen til tider å fikk aldri noe flyt i kjøringa pga. mye søndagskjøring, aldri en runde uten gult flagg, snurringer osv.

Sitter å vurderer om å bygge bilen om til å kjøre BMW Cup.. (viewtopic.php?f=9&t=195464) Høres veldig interessangt ut å ser ut som BMWCCN kommer til å arrangere mange treff for banekjøring. Synest jeg får brukt bilen altfor lite iforhold til hvor mye penger som går med på denne hobbyen, er kun gatebil jeg får brukt den liksom.

Men er litt usikker på hvor mye som må gjøres for å få vognlisens på bilen, disse regla er ganske så ukjente for meg har bare skummet igjenom de en gang. Ser også at klubben har egne regler å er litt usikker på hvor mye motoren kan trimmes utover standard som det står.

Skal du kjøre BMW Cup du da Thunegutt?

Akkurat derfor eg liker å legge pengene i en bil med skilter :) Av en eller annen grunn føler eg en får mer ut av det da (vis den er gate lovlig da)

Hadde vi hatt en bane i nærheten her så hadde saken vært en annen og anna kvar tun hadde hatt stått fullt av banebiler

- Trur ikkje eg tør utpå med E30'en på Gatebil slik det gikk for seg der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat derfor eg liker å legge pengene i en bil med skilter :) Av en eller annen grunn føler eg en får mer ut av det da (vis den er gate lovlig da)

Hadde vi hatt en bane i nærheten her så hadde saken vært en annen og anna kvar tun hadde hatt stått fullt av banebiler

- Trur ikkje eg tør utpå med E30'en på Gatebil slik det gikk for seg der

Å legge penger i hvilken som helst bil er jo eit tapsprosjekt, er bare snakk om hvem som taper minst penger på bilen :P Hehe, men hvist man skal tenke slik så er det bare å finne seg en annen hobby med en gang..

Nei, bilen min skal være en vanlig gatebil. Har en 125 girkart jeg kjører, det er racing det ;)

Gi meg demprene dine da!! :) Snakk om å bruke så mye penger i dempere på en vanlig gatebil ;)

har sikkert sett gjennom prosjektet ditt 3-4 ganger men er like rått hver gang!!!! å hvertfall når du ser hvor godt den virker!!!! heilt rå drapsmaskin du har ;)

Takk for det! Hyggelig å høre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det var mye biler utpå banen til tider å fikk aldri noe flyt i kjøringa pga. mye søndagskjøring, aldri en runde uten gult flagg, snurringer osv.

Sitter å vurderer om å bygge bilen om til å kjøre BMW Cup.. (viewtopic.php?f=9&t=195464) Høres veldig interessangt ut å ser ut som BMWCCN kommer til å arrangere mange treff for banekjøring. Synest jeg får brukt bilen altfor lite iforhold til hvor mye penger som går med på denne hobbyen, er kun gatebil jeg får brukt den liksom.

Men er litt usikker på hvor mye som må gjøres for å få vognlisens på bilen, disse regla er ganske så ukjente for meg har bare skummet igjenom de en gang. Ser også at klubben har egne regler å er litt usikker på hvor mye motoren kan trimmes utover standard som det står.

Skal du kjøre BMW Cup du da Thunegutt?

Syns du skal bygge deg BMW Cup bil jeg! :)

Jeg har planlagt å klasse bilen min inn i BMW cup, Drifting og Gatebil extreme/racing + eventuelt bakkeløp. Da får jeg mye kjøretid og utnytte av bilen gjennom en hel sesong, gitt at den ikke har skilter.

Du kan jo alltids holde på skiltene også, om du kjenner folk som tar EU med fornuften i behold.

BMW Cup er som Morten sa i cup-tråden i veldig startgropene, og de endrer seg etter hvordan medlemmene ønsker. Jeg maste endel på at det kun var lov med max 6 punkts bur, og mente dette burde utvides til flere punkter (maks det Bilsportboken godtar) fordi jeg skulle bygge meg fullbur i flere punkter, som er i tråd med Drifting, Gatebil extreme og bakkeløp reglene, men ikke BMW cup. Og det er jo bare tull at max sikkerhet skal nektes, da begrunnelsen for dette var at man var redd for at det skulle dukke opp STCC biler og fullblods racere til en million (ennå jeg mener de bekymringene ikke er særlig relevante) . Men de bur reglene skal nok endres til neste år! :)

Ikke ta reglene så høytidig enda, cupen er mest ute etter å få varig antall deltakere slik at det kan fungere som en racingserie.

Strengt tatt behøver man kun en E30 318iS eller en E30 325i med litt garasjebenk trimtriks, et bur som står i stil med Bilsportbokas anføringer, bøttesete, seler, kjøredress, hansker, hjelm og hovedstrømsbryter sånn ca.

Jeg har luftet ønsker om å flytte tilbake torpedo en god del i E30n, og det er muligheter for det :) Bare man ikke ender opp med å bygge om til rørramme bil så tror jeg det meste skal gå greit av mods :wink: Turbo skal jeg kjøre med, så det er ikke noe ultrakonservativ bartecup dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...