Gå til innhold

Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo


Rayman
 Share

Anbefalte innlegg

Syns du skal bygge deg BMW Cup bil jeg! :)

Jeg har planlagt å klasse bilen min inn i BMW cup, Drifting og Gatebil extreme/racing + eventuelt bakkeløp. Da får jeg mye kjøretid og utnytte av bilen gjennom en hel sesong, gitt at den ikke har skilter.

Du kan jo alltids holde på skiltene også, om du kjenner folk som tar EU med fornuften i behold.

BMW Cup er som Morten sa i cup-tråden i veldig startgropene, og de endrer seg etter hvordan medlemmene ønsker. Jeg maste endel på at det kun var lov med max 6 punkts bur, og mente dette burde utvides til flere punkter (maks det Bilsportboken godtar) fordi jeg skulle bygge meg fullbur i flere punkter, som er i tråd med Drifting, Gatebil extreme og bakkeløp reglene, men ikke BMW cup. Og det er jo bare tull at max sikkerhet skal nektes, da begrunnelsen for dette var at man var redd for at det skulle dukke opp STCC biler og fullblods racere til en million (ennå jeg mener de bekymringene ikke er særlig relevante) . Men de bur reglene skal nok endres til neste år! :)

Ikke ta reglene så høytidig enda, cupen er mest ute etter å få varig antall deltakere slik at det kan fungere som en racingserie.

Strengt tatt behøver man kun en E30 318iS eller en E30 325i med litt garasjebenk trimtriks, et bur som står i stil med Bilsportbokas anføringer, bøttesete, seler, kjøredress, hansker, hjelm og hovedstrømsbryter sånn ca.

Jeg har luftet ønsker om å flytte tilbake torpedo en god del i E30n, og det er muligheter for det :) Bare man ikke ender opp med å bygge om til rørramme bil så tror jeg det meste skal gå greit av mods :wink: Turbo skal jeg kjøre med, så det er ikke noe ultrakonservativ bartecup dette.

Du skal det ja! Konge :D

Det har jeg også så og si bestemt meg for at jeg skal ;) selv om det kanskje ikke blir denne sesongen eller neste.. Holder på å sette meg inni reglene å ble ganske lettet når du sier at reglene fortsatt er i utvikligsstadiet for det var eit par ting som var uklare, men har snakket litt med Mortenam og har fått klarnet opp i litt.

Har store planer med bilen og om jeg først skal bygge den om til denne serien så skal det gjøres skikkelig dvs. ribbe bilen totalt å "bygge den på ny" for 50/50 vektfordeling så da vil flytting av torpedo bli høyst aktuelt for meg også. Høres jo låvende ut om du har hatt kontakt med de om det allerede :)

Jeg får mase litt om utvidelse av bur jeg også så hjelper det sikkert på jo flere som ønsker det, er jo helt normalt å bygge mye større bur enn 6 punkts i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddis du blir jo aldrig ferdig du :mrgreen:

Stemmer, men en gang må bli den første :lol:

Du skal det ja! Konge

Det har jeg også så og si bestemt meg for at jeg skal selv om det kanskje ikke blir denne sesongen eller neste.. Holder på å sette meg inni reglene å ble ganske lettet når du sier at reglene fortsatt er i utvikligsstadiet for det var eit par ting som var uklare, men har snakket litt med Mortenam og har fått klarnet opp i litt.

Har store planer med bilen og om jeg først skal bygge den om til denne serien så skal det gjøres skikkelig dvs. ribbe bilen totalt å "bygge den på ny" for 50/50 vektfordeling så da vil flytting av torpedo bli høyst aktuelt for meg også. Høres jo låvende ut om du har hatt kontakt med de om det allerede

Jeg får mase litt om utvidelse av bur jeg også så hjelper det sikkert på jo flere som ønsker det, er jo helt normalt å bygge mye større bur enn 6 punkts i disse dager.

Ja, ikke ta reglene så høytidig, bare sett opp bilen slik du ønsker den og diskuter litt med banestyret underveis, som sagt, så lenge det ikke er ekstreme mods så går det nok helt greit.

Blir heller ikke klar med bygging av min til 2012 sesongen, men får eventuelt stille opp med bruksbilen i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det oddis, er nok best å holde en dialog med dem så kan det meste ordne seg :)

Sector59: Jeg tuller aldri eg vettu :) Denne serien må jo være en drøm for deg?!? Rekner med du skal delta når du blir ferdig med studier en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at bilen din endelig funker skikkelig :D Mangler ikke på power ihvertfall... så du snurra i angstsvingen og ;)

Psst! Skru inboardkamera på Cnt og puss linsa som står bakover ;)

OG skru ned musikken så vi får høre sex(er) sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare noe jeg lappa fort i sammen for å vise de på jobben hva jeg driver med :) Ang. lyden så gjorde jeg det litt bevist med å ha høy musikk pga. lyden fra gopro kameraene ikke er noe å trakte etter..

Oddis: Skal prøve å sette inst. på cnt til neste gang, linsa er det desverre en skade i så er ikke så mye å gjøre med det.. Mista det ene kameraet mitt også på søndagen i breisladdkonkuransen kan ha havnet hvor som helst rundt banen så jeg gadda ikke å se etter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar av bakplata på GoPro housingen og setter to strikker over kameraet og en liten pappbit som spacer bak kamera (slik at det sitter stumt rolig) så får du enormt mye bedre lyd. Og ikke den klirre/suselyden som kommer med orginale housingen på. Dette anbefaler jeg kun til inboard monterte dog. Du burde også ta bort gummiringen rundt bakplata på de du monterer utenpå bilen, samt sette en teipbit over microfonen. Da får du filtrert bort MASSE vindsus i lave hastigheter. Normalt kommer det ved 70km/t... nå får du ikke samme problem før man er i 120-130.

Titt på cameraet som er montert på innsiden av ruta her (forstørr bilde):

yxx6htc08skht7zhoela.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rayman changed the title to Banebil E30 M3 Turbo + E46 M3 Turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...