torgeirb Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Skal straks hente hjem et e30 karosseri og er litt usikker på hvilken motor jeg skal putte i den.. Hadde håpet å få den godkjent men det er ikke viktig. Hadde tenkt meg rundt 300-350hp. Det er understell fra en 325 E36 på bilen fra før. Holder det? til slutt lurte jeg på om noen har tips til hva jeg bør kjøpe.. Motor? Understell om det jeg har ikke holder? Andre ting? ps: Jeg vet at det er mange e30 tråder her inne men er ute etter en litt kjappere og mer konkret svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 325 understell burde holde fra e36 hadde gått for m20b25 fin motor, tåler juling og enkel å skru på. går fint å hente 300++ av denne med turbo. er ikke mye som skal til for å få dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeirb Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 Toppers.. Hadde vært greit om den var litt enkel å skru på siden dette blir det første motor prosjekte mitt. Må jeg skifte alt av innmat eller?? Hva er lurt å skifte om det skal holde? Jeg betaler litt ekstra for gode deler sånn at jeg slipper å rebygge motor etter hver banekjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Toppers.. Hadde vært greit om den var litt enkel å skru på siden dette blir det første motor prosjekte mitt.Må jeg skifte alt av innmat eller?? Hva er lurt å skifte om det skal holde? Jeg betaler litt ekstra for gode deler sånn at jeg slipper å rebygge motor etter hver banekjøring. nei.. trenger ikke. Men kansje dreie stemplene litt og frese inn spor til o-ring.. da er det bare å lade på. Til-Til her på forumet gjør slikt for deg vis du er intr. mere bensin må jo til og da er det om du skal ha datasprut eller chip og dyser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeirb Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 Det blir sikkert best med datasprut?? Hvor stor er prisforskjellen? Du mener også at motoren vil holde godt å lenge uten å skifte råder osv.. Det blir jo en brukt motor jeg må kjøpe og det kan jo hende den har tatt litt juling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Det blir sikkert best med datasprut??Hvor stor er prisforskjellen? Du mener også at motoren vil holde godt å lenge uten å skifte råder osv.. Det blir jo en brukt motor jeg må kjøpe og det kan jo hende den har tatt litt juling? joda, er best det. Da får du en map som er 100% etter den har blitt justert. en chip får man alldri 100% så lenge den ikke lages i benk. Megasqurit for man billig.. husker ikke eksakt men rundt 5000kr har du vel det meste.. Er bare masse kobling igjen. chip og dyser pleier jeg å ta ca 5000kr kommer litt ann på dyser osv Ja er mange som kjører mere hk enn det på orginal motor. Er mappen som regel som avgjør hvor lenge den holder.. Og selvfølgelig brukeren av bilen. Jeg hadde starta med orginal innmat, dreide stempler og o-ring så heller kansje ta smidde stempler og råder med tiden når man har lyst på mere hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeirb Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 Så du mener at med datasprut, dreide stempler og o-ring så holder motoren lenge med ca 320hk?? Hvor sitter den o-ringen forresten og hva vil den gjøre? beklager at jeg sikkert høres veldig blank ut:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Så du mener at med datasprut, dreide stempler og o-ring så holder motoren lenge med ca 320hk??Hvor sitter den o-ringen forresten og hva vil den gjøre? beklager at jeg sikkert høres veldig blank ut:P O-ring: Dette er en tråd (rustfri sveisetråd) som de freses spor til i blokka rundt hver sylynder. Når dette er gjort legger man nedi tråden som igjen presser på den orginale topppakningen. Dette gjør at pakkningen tåler mere trykk og ikke har så lett for å ryke. Litt enkelt forklart men du skjønner sikker poenget nå En annen ting, data sprut dreide stempler og o-ring.. så kan du hente mere enn 320 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeirb Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 Hva tror du en total kostnad på bygget blir?? da tenker jeg på alle andre deler som jeg trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 Hva tror du en total kostnad på bygget blir?? da tenker jeg på alle andre deler som jeg trenger. Det er din standard som bestemmer det, fult mulig å bygge 300HK+ med Kina varer å litt brukt, til 30K. Skal du bygge proft sier det seg selv at det blir dyrt, regn med værtfall 100K. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeirb Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 ok.. blir vel bedre og bedre deler etter hvert, men akkurat nå som jeg er lærling tror jeg ikke det blir noe 100k prosjekt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simen e30 Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 hei.. jeg kjører orginan innmat i min.. dreide stempler og o ringer og megasquirt... den bremser 430 hk og 560 nm.. kjørt med den i 3 år nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeirb Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2009 det hørtes da helt usansynlig hærlig ut.. kosta det deg mye for hele opplegget og hvilket understell bruker du?? Hvor fikk du dreid stempler og satt inn oringer?? kosta det mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Mai 8, 2009 Share Skrevet Mai 8, 2009 det hørtes da helt usansynlig hærlig ut.. kosta det deg mye for hele opplegget og hvilket understell bruker du??Hvor fikk du dreid stempler og satt inn oringer?? kosta det mye? Vis du spør Til-Til som er bruker på forumet så gjør han altdette for en rimelig penge.. De kan også sette sammen motoren for deg vis det er ønskelig. 30k kommer du langt om du ikke må ha alt nytt, søk litt på svenske nettsider for brukt turbo osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mai 10, 2009 Share Skrevet Mai 10, 2009 Hvis du blar ned til innlegg 8 i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=115109&highlight= ser du bremsepapir på en motor som har dette oppsettet også. Er en billig å grei oppskrift som blir beskrevet her i tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå