Gå til innhold

Turbo E30


torgeirb
 Share

Anbefalte innlegg

Skal straks hente hjem et e30 karosseri og er litt usikker på hvilken motor jeg skal putte i den.. Hadde håpet å få den godkjent men det er ikke viktig.

Hadde tenkt meg rundt 300-350hp. Det er understell fra en 325 E36 på bilen fra før. Holder det? til slutt lurte jeg på om noen har tips til hva jeg bør kjøpe..

Motor?

Understell om det jeg har ikke holder?

Andre ting?

ps: Jeg vet at det er mange e30 tråder her inne men er ute etter en litt kjappere og mer konkret svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers.. Hadde vært greit om den var litt enkel å skru på siden dette blir det første motor prosjekte mitt.

Må jeg skifte alt av innmat eller?? Hva er lurt å skifte om det skal holde?

Jeg betaler litt ekstra for gode deler sånn at jeg slipper å rebygge motor etter hver banekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers.. Hadde vært greit om den var litt enkel å skru på siden dette blir det første motor prosjekte mitt.

Må jeg skifte alt av innmat eller?? Hva er lurt å skifte om det skal holde?

Jeg betaler litt ekstra for gode deler sånn at jeg slipper å rebygge motor etter hver banekjøring.

nei.. trenger ikke.

Men kansje dreie stemplene litt og frese inn spor til o-ring.. da er det bare å lade på.

Til-Til her på forumet gjør slikt for deg vis du er intr.

mere bensin må jo til og da er det om du skal ha datasprut eller chip og dyser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert best med datasprut??

Hvor stor er prisforskjellen?

Du mener også at motoren vil holde godt å lenge uten å skifte råder osv..

Det blir jo en brukt motor jeg må kjøpe og det kan jo hende den har tatt litt juling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert best med datasprut??

Hvor stor er prisforskjellen?

Du mener også at motoren vil holde godt å lenge uten å skifte råder osv..

Det blir jo en brukt motor jeg må kjøpe og det kan jo hende den har tatt litt juling?

joda, er best det. Da får du en map som er 100% etter den har blitt justert.

en chip får man alldri 100% så lenge den ikke lages i benk.

Megasqurit for man billig.. husker ikke eksakt men rundt 5000kr har du vel det meste.. Er bare masse kobling igjen. chip og dyser pleier jeg å ta ca 5000kr kommer litt ann på dyser osv

Ja er mange som kjører mere hk enn det på orginal motor.

Er mappen som regel som avgjør hvor lenge den holder.. Og selvfølgelig brukeren av bilen.

Jeg hadde starta med orginal innmat, dreide stempler og o-ring så heller kansje ta smidde stempler og råder med tiden når man har lyst på mere hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at med datasprut, dreide stempler og o-ring så holder motoren lenge med ca 320hk??

Hvor sitter den o-ringen forresten og hva vil den gjøre? beklager at jeg sikkert høres veldig blank ut:P

O-ring:

Dette er en tråd (rustfri sveisetråd) som de freses spor til i blokka rundt hver sylynder. Når dette er gjort legger man nedi tråden som igjen presser på den orginale topppakningen. Dette gjør at pakkningen tåler mere trykk og ikke har så lett for å ryke.

Litt enkelt forklart men du skjønner sikker poenget nå

En annen ting, data sprut dreide stempler og o-ring.. så kan du hente mere enn 320 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du en total kostnad på bygget blir?? da tenker jeg på alle andre deler som jeg trenger.

Det er din standard som bestemmer det, fult mulig å bygge 300HK+

med Kina varer å litt brukt, til 30K.

Skal du bygge proft sier det seg selv at det blir dyrt, regn med værtfall

100K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes da helt usansynlig hærlig ut.. kosta det deg mye for hele opplegget og hvilket understell bruker du??

Hvor fikk du dreid stempler og satt inn oringer?? kosta det mye?

Vis du spør Til-Til som er bruker på forumet så gjør han altdette for en rimelig penge.. De kan også sette sammen motoren for deg vis det er ønskelig.

30k kommer du langt om du ikke må ha alt nytt, søk litt på svenske nettsider for brukt turbo osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...