Gå til innhold

s38b38 i e30. Hvilken radiator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken radiator passer best til dette?

Skrevet

For att e28 radiatoren skall passe må du ha termostathus fra e28m5.Hvis ikke må du masere torpedovegg og flytte motoren en del bak!

Skrevet
Mener at 535 radiator fra e28 er mye brukt til sånne bygg. Crister halvorsen hadde en sånn i den oransje m3 med 800hk. Funker fint på min med 500hk.

det er vel m50 maskin.

Skrevet
For att e28 radiatoren skall passe må du ha termostathus fra e28m5.Hvis ikke må du masere torpedovegg og flytte motoren en del bak!

Hehe masere torpedovegg... nytt utrykk!! :D:D

Skrevet
ja det er det så vidt jeg vet. Og ikke på orginale motorfester for å si det sånn.. :-)

Tenkte på plassen m50 vs s38, er vel endel større s38 enn m50?

Skrevet

den er endel større ja. Men er jo masse av de e30ne som har den motoren så er kanskje lettest å spore opp en av eierne og spørre de. uansett tror ikke det blir plass til sugevifte. Han må nok montere vifte(ne) foran rad så de blåser gjennom rad. Var iallefall sånn i b6 alpinaen jeg hadde.

Skrevet

Sett en E34 M5 radiator inni frontramma sammen med vanlig sugevifte.

CIMG1235.jpg

CIMG1231.jpg

En slik løsning funker ikke hvis du skal putte fronten full med intercoolere og svære oljekjølere, men den funker for de som klarer å moderere seg til orginaleffekt.. :lol:

Skrevet

Takk for bra svar med bilder oddis. Blir orginaleffekt, så da burde det gå greit. Noen som har en e34 m5 radiator til overs? trenger også custom mellomaksel som passer..

Skrevet

Vil tro du kan bruke andre radiatorer enn bare E34 M5. Sjekk målene på den radiatoren, så finner du nok ut at de fleste 6syl radiatorer har ca samme mål. Viktigste er at inn og utgangene på radiatoren passer inni frontramma, det er jo nok dybde der så hvilken som helst BMW radiator får plass utover i dybde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...