general_tom Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Hei lurte på om noen hadde ett godt oljevalg til meg jeg? har en e46 323 kompressor.. Også lurte jeg på om noen her vet, om det er greit og skifte olje på girkasse og klokka sel??
bad_ip Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Ville gått for castrol edge sport 0w-40 Litt dyr kanskje. Men skal være noe av det beste du får tak i.
general_tom Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 okei har tenkt litt på den og castrol 10w-60. men vet ikke hvem som egner seg best til litt blandet kjøring. kjører jo lite på bane, men blir jo til at man bruker det litt til tider
bad_ip Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Føler selv at 10w-60 er litt overkill kanskje... men jeg brukte ikke bilen på bane. No har du jo kompressor i tillegg. Og siden du bruker den på bane i ny og ne går det sikkert fint med 10w-60. Men 0w-40 funker sikkert utmerket den og. Har ikke erfaring med 10w-60 så har ingen formeninger om den
general_tom Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 ok:) har hørt at den er bra. men den er vel ganske tynn når motoren er kald ikke sant?
hillmar Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Kommer selvfølgelig ann på bruken. Men M'bilene går vel på 10W-60, og det er jo ikke alle de som suser rundt på banen hele tiden så den funker nok til daglig kjøring også. Edit: Når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke gunsti med såpas tykk olje ved kaldstart med kompressor som skal ha smøring i lagrene med en gang, men det vet jeg ikke...
general_tom Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 men den trenger sikkert en ganske høy arbeidstemp, for at det skal være optimalt..
general_tom Skrevet Mai 8, 2009 Forfatter Skrevet Mai 8, 2009 men er det noen som har skiftet olje på girkasse og diffen bak her ell? er det greit arbe??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå