D.Toft Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 aner ikke.. sjekket ikke så mye da eg hadde ute mitt speedo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwnilsen Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 okei. tusen takk for hjelpen uansett=) hjalp veldig:) men håper fortsatt noen har et svar:D hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsH Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 det er en hvit kontakt + en blå kontakt som skal bak til speedometer, husker ikke om det var den hvite eller blå som var speedometeret, en til turteller og en til speedometer ihvertfall. sikkert mulig å sette disse feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 om dem klarer å sette disse kontaktene feil, da er man fargeblind... hehe... da speedo har like farge som på kontaktene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwnilsen Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 hmmm.. lurer på hvor disse er på bilen min:P hehe.. da får jeg ta frem øyene og grave skikkelig etter disse da:P HVIS jeg ikke skulle ha de, hvor mye jobb er det å legge opp nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Beklager.. Men jeg blir litt koko her jeg leser tråden. Speedometer er dødt. Men er det noe mer som er det? Det er tilkoblet to stk. plastikk kontakter bak i instrumentet. Disse er henholdsvis blå og hvit, slik som på bildet som er ovenfor. Disse kablene har du garantert. Er flere funksjoner i vær kontakt. Er ikke så enkelt at det er en til turteller og en til speedometer. Er nok 25 pinner på vær kontakt, speedometer trenger ikke 25. Så disse to kontaktene er igjen tilkoblet forskjellige enheter rundt i bilen. Dette legger du ikke opp på nytt. Dette er en del av det interne bil ledningsnettet. Er noe klippet vekk i så stor grad som jeg får inntrykk av her, så må du bytte bil ledningsnettet. Igjen, hvis kun speedometer er dødt, så er det problemer bak på diffen. En forhjulsdreven bil, den har hastighetsmåling på girkassen. På utvekslingen. En bakhjulsdreven bil har hastighetsmåling på utvekslingen den og, men dette er da på differensialen som er bak. Problemer med denne føleren er ett voksende problem mtp alderen bilene begynner å komme opp i. Skjekk at det er koblet to kabler til kontakten som du har koblet til føleren bak på differensialen. Er det OK, så prøv med en annen føler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwnilsen Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 aha, har faktisk bare en kabel koblet til kontakten på diffen. den andre er klipt:s det er en hel del av ledningsnettet ja, da håper jeg de ligger trøkt oppi mellom.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Er en klippet så har du problemet. Følge kablene fra kontakten bak på diffen. Da finner du ut hvor den andre er klippet og kan skjøte. Kabler trøkt opp i hvor? Tror du burde bare la instrumenhuset stå der det er. Er ikke der problemet ditt er. Snart må du ta bildet, for jeg er meget spent på hvordan denne bilen ser ut. hoho, jordebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwnilsen Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 ikke jordebil nei, bilen er veldig pen faktisk:) hehe.. den hvite og blå kontakten nevnt og avbildet tidligere er jo til motortempmåler og bensinmåler. ikke speedo:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 ikke jordebil nei, bilen er veldig pen faktisk:) hehe..den hvite og blå kontakten nevnt og avbildet tidligere er jo til motortempmåler og bensinmåler. ikke speedo:S Nei, det er de ikke. Les mitt tidligere innlegg. De er er for alt i instrumentet ditt. Igjen, ikke heng deg opp i de kontaktene. Fiks kontakten på differensialen først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwnilsen Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 nå har jeg hatt en åpenbaring:D har vært litt diffused på ting, men er døds klart nå skjønte først nå hva dere mente.. og hva er det? jo det er bra:D tusen takk for alle svar, dere hjelper virkelig en som ikke kan altfor mye om alt enda:) hehe helgen er reddet:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Forumet mister litt av poenget hvis alle tråder skal slettes når trådstarter har fått svar... Litt av poenget her er at man kan søke opp gamle tråder og se etter svar før man lager en ny. Så jeg synes du skal andre tittelen tilbake... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwnilsen Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 det blir gjort med en gang:) setter pris på tilbakemelding:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå